Hjälp..?
Hej, det är en kille som börjat skriva till mig via sms, han är 1 år äldre än mig och vi har gått i samma skola i typ 5 år men aldrig lagt märke till varann. Jag, som är väldigt blyg, har aldrig haft en pojkvän och jag är 16 år. Och nu så skrev han att han vill träffa mig, men jag vet inte.. Jag känner mig osäker. Liksom, vad ska vi göra? Det kommer bli sån pinsam tystnad.. Han frågar hela tiden, men jag skriver att jag ska göra något annat just då. Jag vet inte riktigt om jag tycker om honom på det sättet, men vad vill han? Vad tycker ni? Och vad pratar man om? Jag har aldrig sagt ett ord till honom innan, så vad ska vi prata om? Hjälp…?
Skadar inte att träffa honom känner jag, och om han nu är intresserad av dig, men du inte av honom. Så säg det, han kan ju inte kontrollera dina känslor direkt 🙂
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Träffa honom, se vart det leder? :) Träffas då i till exempel stan, inte hemma hos någon. Dels för att det finns mycket mer att göra i stan och minimerar risken för "pinsam tystnad", men även fast du inte riktigt vet vem han är (låter det som) och då är det oftast bäst att träffas där det är mycket folk. Tycker jag iaf: )
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#2 hmm, det där med stan låter bra, men här där vi bor finns det ingen såkallad "stad".. Bor liksom i en liten håla.. ☺️
#3 centrum? :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Annars kan man ju bara träffas och lära känna någon för vänskapens skull, vem har sagt något om förhållande? :)
Sajtvärd SydKorea Ifokus