akut hjälp..
snälla behöver verkligen hjälp med mitt humör..
Jag blir extremt lätt sur & kan gå så långt att jag slår sönder saker hemma.. har fått diagnosen adhd & tar medicin för det.
men det hjälper bara mot min hyperaktivitet & koncentrationen. vill verkligen verkligen göra nått åt mina agressiva utbrott.. är så trött på att behöva må så dåligt över mig själv för att jag inte kan hantera mig när jag blir sur eller upprörd.
Ska dock till något som heter BUP där jag fått min utredning av adhd'n , men vet inte riktigt vilken dag de blir.. Snälla snälla, har ni några tips om hur jag ska göra ?? 😕
En del tycker det hjälper att träna. Får du utlopp för all din energi? Lägger du mycket tid på saker som stressar upp dig? Eller känner du dig understimulerad? För en del kan viss mat göra en orolig i kroppen. Glutenallergi och mjölkallergi kan göra att man har svårt att slappna av. Det kan finnas många anledningar.
#1 , jag har börjat träna på gym, men har ej märkt nån större skillnad på mitt humör sen de..
jag är väldigt orolig person, är rädd nästan varje dag för att bli sårad eller bli lämnad.. + tror jag kan ha både det, då jag brukar få uppsvälld mage när jag äter bröd eller äter nått som innehåller mycket mjölk..
#2 Här kan du kolla upp symptomen och se om dem stämmer in:
http://www.glutenintolerant.se/glutensymptom/
Där kan du även kolla mjölkprotein- och laktosintolerans.
Finns andra länkar också, och det är bra att läsa in sig eftersom symptomen kanske inte är samma som de "klassiska".