Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 522 ggr
Splitter
0

Medlem på LOTRO?

Jag har extremt tråkigt just nu, så jag skriver bara ett nytt inlägg. Som rubriken säger: Är det någon här som spelar Lord of the ring online (LOTRO)? Om ni inte gör det, och gillar sagan om ringen/tolkens värld, tycker jag att ni borde kolla in vad det är… Det tar skit lång tid att ladda hem dock (men det är gratis och värt väntan tycker jag!). Det tog mig sisådär 14 timmar att ladda ner. Hah, det måste blivit nått fel när jag gjorde det, för min kusin tog det bara 4 timmar. Jag satte bara in inlägget i en kategori, som vanligt… *skyller detta inlägg på att jag är trött*

Never look down on someone unless you're helping them up ~

Jesperlinden97
0

Berätta gärna vad spelet går ut på ^^

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Splitter
0

Man startar spelet som alv, människa, dvärg eller hobbit (du börjar spelet med att välja detta, ändra ditt utseende, bestämma namn och hemstad, samt förstahandsvapen: ex svärd, yxa, pilbåge). Spelet går ut på lite olika saker, men man hjälper andra och löser olika uppdrag. Det kan vara att du ska döda ett antal monster, eller ta tillbaka ett stulet föremål tex. Vid vissa tillfällen (det kommer meddelande på mailen och står på deras hemsida), kan det stå att dem behöver krigare till någon arme, äventyrare till nått extra svårt uppdrag eller bara har satt upp någon festival där man träffar andra spelare på en specifik plats. Jag tycker själv att det mest är kul att gå runt i tolkiens värld, spela med andra och hjälpa dem att lösa deras uppdrag (du spelar alltid online, men ibland kan det vara lite svårt att hitta andra spelare, eftersom världen är så himla stor). Du kan chatta med dem (även prata om du har hörlurar), och ansluta dig eller skapa ett gäng där ni ser varandra på din egen karta. Det blir lättare då att hjälpa varandra, och du vet alltid vart de andra är någonstans. Jag brukar oftast spela med folk jag känner som mina kusiner, min morbror, deras nära kompisar osv (framförallt med folk som pratar svenska), men ibland kan jag spela med andra också… Det är lite svårt att förklara, om du vill veta mer kan du ju kolla på google, youtube eller lotros hemsida :)

Never look down on someone unless you're helping them up ~