Tio tusen
Är det helt omöjligt för en tjej på 14 (15 i år) år att tjäna 10 000 på ett halvår? Om inte, hur? xD Eller åtminstone 5000…
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Du får ju ihopa ca 6000 på 6 månader om du inte använder något av studiebidraget/barnbidraget.. Men nja de låter itne så troligt.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#1 Får inte barnbidraget.
#2 Okej. Jag tror det kommer vara svårt, om inte omöjligt, att få ihop den summan på 6 månader tyvärr..
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#3 Ja, det tror jag med, men om vi säger 5000 -väldigt svårt, dock inte omöjligt ;) Vad jag kan komma på nu iaf, så kan jag ju sälja mina 2 gitarrer för kanske 1000-2000, och så har jag massa spel till ps3, wii, ds och enstaka till ps2…
#4 Nä det är nog lättare, men fortfarande väldigt svårt tror jag. Får man fråga vad du ska ha pengarna till ? :P
Innan du säljer, speciellt dina gitarrer, tänk nog igenom det!
Men ja sälja saker är ju en sak. Testa bli kvällspostenförsäljare eller något sånt, där för du ju in lite pengar i så fall.
/ J
#5 Ska jag vara ärlig, ingen aning :P Men om jag känner mig själv rätt, så kommer jag behöva/vilja ha det, hahah ;) Gitarrerna har jag haft i flera år, dom bara står och dammar, jag kan inte ens spela gitarr :P
skaffa sommarjobb ! fråga dina kompisars föräldrar o sånt
#6 Hehe okej, låter ju lite ja :P
Okej, ja men då är det ju lätt att undanvara dom :P Be någon som vet något om gitarrer att kolla på den innan du säljer för att få bäst pris.
Är det typ 6 månader från "idag" du skulle vilja ha pengarna eller de ska ta max 6 månader att samla ihop dom ? Annars är det ju som #7 säger, skaffa ett sommarjobb. Lättast för din ålder är nog bärplockning/säljning..
/ J
Dubbelpost :S
/ J
Jag sorterar och delar reklam för Svensk Direktreklam. Ger runt 1000-1500 i månaden. Jag har dock bildistrikt, så mamma måste skjutsa runt mig (blir för långt att gå runt och dela) (: Som tur är så har jag en snäll mamma som gärna gör det.
Nu på vintern kan man ju även fråga grannar och släktingar om dom vill ha skottat för en liten slant, eller så kan man gå med hundar eller liknande. Hör med folk du känner om dom har några sysslor du kan göra mot lite pengar (:
//Jessie
#8 Målet hade ju varit till juni 😉
Klart det är möjligt! Jag tjänade (på mitt sommarjobb dock) 2,500 på 10 dagar (y) Men då gäller det ju att jobba för pengarna, och är det värt det? Med skola, kompisar, hund osv, har du tiden tro?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#12 vad hade du för sommarjobb O_o
Det går om man verkligen vill!
Tjänade in 13k på 3 veckors sommarjobb förrförra sommarn ^^
Jag jobbade fyra dagar och fick 2000+ .. tror du kan få pengarna ifall du verkligen försöker och arbetar.
#13 hundpensionat (y)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Skaffa ett arbete, köp ingenting du inte behöver, sälj allt du kan avvara. Nog är det möjligt men du får nog räkna med en hel del jobb och slit för det.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
har du massa saker som du inte använder hemma kan du ju sälja som du sa med spelen å gitarren. Nu till sommaren kan du skaffa sommarjobb. Sen finns det också "kvällsposten" som man kan gå runder å sälja i sitt kvarter. 😉