Information & bilder på er? :D
För alla som inte har nått annat roligt för er som jag, kan ni ju skriva lite om er själva & slänga upp en bild på er själva 😃
Ex. vart ni kommer ifrån/föräldrars ursprung, vad ni gillar att göra på fritiden, om ni har några djur osv…
Jag kan ju börja med mig själv….
Jag heter Alice, är 167cm lång & 16 år iår, går i nionde klass just nu. Jag är född i sverige, skåne Helsingborg. Har rötter från lite olika, min mamma är adopterad från Sydamerika, Honduras San pedro sula & min pappa är halv svensk & halv finsk.
Min mormor (ej biologiska) kunde ej få barn. Tillslut slutade det med att hon adopterade. Hon adopterade först min "morbror" från Tyskland. Hon ville ha mer barn så hon kom i kontakt med ett barnhem i Sydamerika, där min mamma & tvillingsbror låg. Hon bestämde sig för att hämta dem, men dem erbjöd en person som kunde flyga med mamma & hennes bror till sverige. Detta är min vad min mormor har berättat för mig:
"Vi pratade genom e-mail & bestämde en tid. Jag åkte till flygplatsen där dem skulle komma, men han kom aldrig den tid han sa.. Jag började bli orolig att det hade hänt nått allvarligt. Timmarna gick, men det var nått som sa till mig att jag skulle vänta, för dem skulle komma. Jag kände det på mig. Jag väntade, väntade & väntade.. tillslut kom dem, i en liten korg. Jag kände mig så lycklig att allt gick som det ska. Jag körde hem mina älskade barn & en vecka efter fick jag reda på att han som hjälpte mig med transporten hade avlidit.."
Min pappa har varit den största supporten i hela mitt liv. Han har alltid funnits där för mig & kämpat för kung & fosterland för att jag ska må bra. Han har verkligen krigat för min skull. Även fast alla bråk vi har haft har han aldrig skitit i mig. Han har verkligen alltid funnits där.
Jag hade en väldigt jobbig uppväxt i skolan.. Blev väldigt mobbad av dem äldre killarna. Varför?
- jo för jag va mörk. Bruna ögon, svart hår, brun hy & för att jag hade mer fett på kroppen än dem andra flickorna i min klass.
Dem värsta minnena jag hade var när dem efter skolan brukade jaga mig, jag cyklade.. Med dem efter mig, kallade mig hemska saker. Fick många slag & strypgrepp från dem. Men lyckades hålla det ifrån mina föräldrar.
I 6:an bytade jag till en annan privat skola. Där hände samma sak, hela 6:an.. Blev slagen där också & sexutnyttjad.. Kommer ihåg hur en kille som gick i min mentorsgrupp taffsade på mig & brukade dra ner tröjan på mig.. Va verkligen vettskrämd för att gå till skolan..
Men när dem slutade ändrades allt.. Det var ingen där som bestämde längre, så jag tog tag i saken, så det blev tillslut jag som styrde över nästan hela skolan. Började göra allt för att höja min status, tillexempel skolka hela tiden.. sov på lektionerna, kaxa mig mot lärarna osv..
Det blev tillslut jag som alla va rädd för & mig dem svaga blev mobbad av.. Började samla på mig kompisar så jag skulle våga gå imot andra. Ville att andra skulle veta hur det kändes att bli mobbad..
Senare började jag träffa killar, trodde att sex skulle höja min status bland killarna & att dem skulle respektera mig mer. Men nej, verkligen inte.. Blev kallad den största horan osv..
Sen träffade jag en kille, som jag trodde gilla mig.. Men visade sig va otrogen i 5 månader ungefär. Jag började bli djupt deprimerad & började med självskadebeteende. Försökte ta livet av mig så många gånger.. Började supa sönder mig. Skulle fylla 14 då.
Sen tog livet en stoooor vändning! Jag bytade skola & började ta skolan på allvar, är påväg mot bättre betyg & försöker ta in all information som sägs på lektionerna. Det är svårt när man missat så mycket av skolan jag gjort..
Sen för ca. 10 månader sen träffade jag en kille som min tjejkompis pojkvän brukade umgås med.. Kommer ihåg hur förälskad jag blev direkt. Hade aldrig känt en sån känsla innan.. Mitt hjärta bulltade på 1000 & jag förstod inte vad som hände med mig. Hade aldrig nånsin träffat killen i hela mitt liv & började träffa honom nästan varje gång jag gick ut med min tjejkompis. Blev helt knäsvag & kunde knappt andas när jag såg honom.. 😞 Senare på påsklovet skulle alla kompisarna sova hos min tjejkompis.. Min tjejkompis viste att jag hade en crush i denna killen, så hon & hennes pojkvän fixade ihop oss, visade sig att han också gillade mig & tyckte jag såg bra ut!!
Blev helt till mig.. Det slutade med att vi sov med varann den natten & snackade, vi klickade verkligen ! Men trodde aldrig det skulle hålla, dumt nog trodde jag han skulle lämna mig efter nån vecka när han hade fått de han ville. Vi började träffas varje dag, men ville ej ha förhållande då jag ej hade kommit över mitt ex.. Tillslut blev det vi & allt kändes så konstigt, för han ville va ute med mig bland annat folk & vågade pussa mig framför hans kompisar! Han ville verkligen inte bara ha sex med mig, han ville hitta på saker hela tiden.. Va så rädd trots han visade att han verkligen gillar mig, vänta nästan på att han skulle dumpa mig, va förberedd varje dag.
Men kolla nu, vi har varit tillsammans i 9 månader & 5 dagar! Det känns verkligen så himla bra med han. Han har fått mig att vilja leva igen & är så galet lycklig med honom! 2013-04-08 är ett oslagbart datum, det var då jag träffade min prins. ❤️
Bild på mig !
Jag heter Erica, är 19 år gammal (20 i år), 165 cm lång och bor i Umeå men kommer ursprungligen från Åsele.
Jag kommer från en familj där vi är fyra syskon. Jag har två yngre systrar, en som fyller 17 i år och en som blir 10 i år, och så har jag en äldre syster som blir 25. Jag har alltid haft bra kontakt med mina syskon även om det på senare tid blivit jag och min yngre syster (hon som är 17) som umgåtts lite mer då även hon flyttat till Umeå.
Samhället jag kommer ifrån, Åsele, är väldigt litet vilket innebär att alla känner alla. Du kan inte nysa utan att alla vet om det. Som tonåring, vi snackar alltså om när jag gick i högstadiet, var jag en riktig rebell. Jag tog inte skit från någon och det var väl ett problem i sig då man i Åsele inte får ha en egen åsikt. Har du en åsikt som inte stämmer överens med andras så blir man automatiskt "dåligt sällskap" trots att man inte har gjort någonting. Jag ansågs alltså vara en sån person även om jag var en av de lite lugnare personerna, vilket sa ganska mycket om dom i min egen ålder. Eftersom Åsele är så pass litet så händer det inte mycket där så för att roa sig själva blir det väldigt mycket vandalisering från vissa och det försämrade såklart bara tillvaron för alla vi andra som inte hade något med saken att göra men som ändå blev anklagade lite i smyg eftersom vi "syntes och hördes". Mina år som tonåring var väldigt mycket upp och ned med andra tonåringar men jag klarade mig fint.
För att göra en lång historia kort så träffade jag en kille när jag var ganska ung. Han var ett svin. Måste jag ens säga att han var en sån där kille som slogs när han inte fick som han ville? Ja, nu sa jag det i alla fall men så var det. Han förstörde mig ganska mycket. Några år efter jag lämnar honom träffade jag en ny kille som jag till och med flyttade ihop med (jag gick i gymnasiet nu). Vi hade det jätte bra…en stund. När vi varit tillsammans i ett år började han få en väldigt konstig attityd. Han slog sönder min dator för att jag frågade om han ville ha mat och hotade mig med kniv ett par gånger också. Det slutade med att jag började kliva upp tidigt för att lämna vår lägenhet och istället gå hem till mina föräldrar (Det här var sommaren 2011) och jag kom inte hem förrän sent på kvällarna. Vi hade mer eller mindre inte pratat med varandra sedan januari samma år utan vi gick runt varandra i lägenheten, sov olika tider och ja..till slut lyckades jag få modet att lämna honom. Såklart blev han svin förbannad och trodde att en viss kille låg bakom allting. Den här killen, Christoffer, bodde, tillsammans med några andra, hemma hos oss just då eftersom det var marknad. (Någon som hört talas om Åsele Marknad? Ja, det var då i alla fall. Det är fyra dagar som innebär fest..fest.. och lite mer fest blandat med karuseller och lite annat sådär. Det är en väldigt populär helg här.) I alla fall så flyttade jag hem efter marknaden och en vecka senare åkte vi, familjen, till Övik där jag träffade Christoffer igen.
Idag har jag och Christoffer varit tillsammans i 2,5 år och vi bor i en lägenhet i Umeå. Vi är förlovade. Vi har en chihuahua och nio hamstrar. Jag har aldrig varit så lycklig som jag är med honom och trots mina tidigare två hemska förhållanden så känns det här väldigt rätt och jag litade 100% på Crille.
Lite snabb övrig info om mig: Jag älskar att skriva och hoppas få publicera en bok, musik är en passion: lyssnar på det mesta, jag kan nio språk utöver svenska (jag brukar kallas språkgeni). Dessutom har jag en hamsteruppfödning.
Det var väl allt om mig..skulle jag tro.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck