Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 680 ggr
Djuralex
2014-01-13 16:41
8

Äntligen!!!

Hej! Jag måste bara få skriva av mig lite! Jo, jag har precis börjat i en ny skola. Det finns iaf en super snygg kille i min klass (jag går på en internationell skola med människor från HELA världen), han är typ brittisk och har en super gullig brittisk dialekt <33!

Så, iaf så hade vi bild idag och så höll vi på och måla nån teckning och så skulle jag skölja ur vattnet, ni vet det som man "doppar" målarborsten i när man ska använda en annan färg för att få bort den färgen man redan har på borsten, för att vattnet hade blivit lite grumligt.

Jag hade suttit och tänkt ut vad jag skulle säga och jag kom på att han hade gått på en skola där en gammal killkompis/ex går, så jag gick fram till honom och vi började prata (eftersom skolan är internationell så är all undervisning på engelska och alla pratar engelska):

Jag: "Sooo… Did you use to go to blahblahblah-school"

Han: "Yeah"

Jag: "Okey, do you know a guy named blahblahbla?

Han: "Yeah, i do"

Jag: "Yeah, we used to go to the same school"

Under den tiden såg jag att han hade stått och lett och småskrattat lite (inte elakt) och han tittade mig rakt in i ögonen och log så fint! Jag som vanligt måste alltid "screw up" lite så min engelska var ju hemskt och det lät som jag var hes.

Men det räckte inte, mot slutet av konversationen så tittade jag ner på mig själv och då hade jag satt på vattnet på så högt tryck så att vattnet liksom hade studsat mot botten av mitt glas som jag skulle hälla vatten i så jag hade blivit blöt över en del av magen och lite "down below". Sen kom en till kille som verkar ha en liten "crush on me" och sade 

"He´s just trying to be cool."

Jag skattade lite och gick sedan iväg.

Senare under dagen så såg jag att han tittade på mig flera gånger och våra blickar möttes jättemånga gånger!

Han var också supergullig för han stod bakom mig i matkön och jag tappade min vattenflaska och jag kunde inte ta upp den så han hjälpte mig och tittade mig rakt in i ögonen och han var bara så…

2014 är det bästa året någonsin! Från att ha varit mobbad till att nu ha hur många vänner som helst och i alla fall en kille som är "possibly" intresserad i mig är helt fantastiskt!!!!

Det var till och med en kille som går på franska med mig som kom fram till mig med alla sina vänner och liksom visade upp mig och började prata med mig och jag hörde alla hans killkompisar säga "Who´s that girl?" liksom som om jag var något spännande och inte något konstigt som jag är van vid sen på min före detta skola!!!

GO 2014!!!! Wohoo!!!

Djuralex
2014-01-13 16:54
3

tillägg: På engelskan så skulle vi göra i ordning presentationer som vi ska presentera och så, men eftersom jag är ny och det är om en bok som jag ännu inte har läst färdigt så behöver jag inte göra den presentationen.

Läraren delade in alla i olika grupper förutom mig då för att jag ska göra något annat. Iaf så var det en kille som märkte att jag inte var med i någon grupp så han gick fram till mig och sade:

Han: Are you in a group?"

Jag: "Nope"

Han: "Hmm… Wish you could be in our group"

AAAAHHHH!!!! <333

GO 2014

Yen-Chan
2014-01-13 17:15
0

Hahah aww gulligt! ^^
Låter riktigt härligt för dig att funnit en plats med vänner och kanske lite kärlek ;)

Sajtvärd SydKorea Ifokus

deleteduser
2014-01-13 18:19
0

Wiiiiie vad mysigt, all lycka till dig bruden! ❤️

deleteduser
2014-01-13 18:19
0

*dubbelpost*