Händelser och Minnen
Skriv upp en händelse eller ett minne som du vill dela med dig av :)
Jag väljer att svara två olika födelsedagar här. En positiv och en inte så positiv men båda födelsedagar jag aldrig kommer glömma.
Jag minns en födelsedag när jag fyllde runt 6-7 år (vet inte säkert)
Men i alla fall så hade jag "Fångarna på fortet" kalas. Alla vi barn fick göra små tävlingar lekar där vi fick skedar som vinst. Jag mins att vi hade gåtor och stoppa ner händerna i kall spaghetti, mjöl och vatten för att leta skedar i. Vi hade fler lekar men kommer inte ihåg vad det var för några. I alla fall så när vi samlat alla skedar så blev det ett godisregn bakom en grind och vi fick med hjälp av våra skedar springa fram och tillbaka och hämta godiset så som dom gör med pengarna i fångarna på fortet. Min mamma var så påhittig och gjorde alltid väldigt fina barnkalas till oss barn när vi var små.
Förra året eller förrförra blir det väl nu eftersom det är nytt år, när jag fyllde 22 år var förmodligen den värsta födelsedagen i mitt liv. Min mamma dog nämligen tre dagar innan jag fyllde år. Så min födelsedag det året bestod av chock, illamående, oförståelse och sorg. Jag kunde inte förstå att min fina glada mamma bara kunde försvinna från oss så plötsligt och helt utan förvarning. Mamma hade ju köpt födelsedagspresenter till mig (ett par böcker) men jag kan inte förmå mig att börja läsa dem. För jag vet ju att det är det sista jag "fått av mamma" . Han ju tyvärr aldrig få dem av henne personligen
Efter detta kommer det aldrig bli samma sak att fylla år igen.
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet