Färga mitt rum!
Hej hej Tänkte bara höra lite med er.. Jag vil färga mitt rum svart, jag har vitt tak, jag har både snetak och vanligt tak. Tror ni de kommer bli för mörkt? :o OCH! Vet ni nån stans i stockholm man kan köpa tavlor som de typ står nåt fint på? ^^ TACK! :D
Alla väggarna blir nog väldigt mörkt. Kanske en fondvägg som är svart? 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
ja så kanske man kan göra, tänkte inte på de x) Taack! :D
#2 Innan jag flyttade hemifrån hade jag en svart fondvägg. 🙂
Rummet känns mindre med mörka färger samt då blir ju mörkare i rummet 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Två av mina väggar är helsvarta, de andra två är mörkblå med svart dörr och garderob, personligen tycker jag inte att det känns mindre (det är redan väldigt litet) men det handlar ju mer om vad man trivs med.
Visst blir rummet mörkare, särskilt om du har mer än ett fönster på olika väggar (ljuset kommer få dina pupiller att dra ihop sig och då blir de mörka sakerna ännu mörkare, kan du då inte vända dig åt något håll utan att få ljuset rakt i ögonen kan pupillerna aldrig vidgas ordentligt för att ta in alla de mörka partierna tydligt).
Men har du svarta väggar står alla de ljusa sakerna ut mer (tavlor, möbler o.s.v) vilket jag tycker ger en mysigare känsla än svart på vitt.
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
Jag har ett mörkt rum. Inte riktigt svart, men mörkmörk grå på fyra väggar :). Jag har dock en hel långsida med fönster, vitt tak, vita lister, en vit mur och ljust golv. Så det blir inte så mörkt och känns inte litet, bara mysigt!
Jag har dessutom också snedtak ;)
Min kusin har en fondvägg med svart tapet med gråa detaljer - jättefint! Skulle dock aldrig vilja vara i ett helsvart rum… ser inte mysigt ut alls och väldigt mörkt och instängt. :/ Så jag håller med om att en fondvägg är snyggare!
Inn & Finn i stan bar superfina tavlor!
Bacon, svaret är bacon.
Perosnligen tycker jag inte vitt lämpar sig i sovrummet då det är en plats man ska sova på och där ska det vara mörkt. Så mörka färger. Själv har jag en helt neutral grå färg som blir ljus när jag har tända lampor och drar undan gardinerna men som också blir väldigt mörk när jag släcker.
Svart blir lite för hårt tror jag, och speciellt med vitt tak till.
Men satsa på en mörk färg i hela rummet och sen en fondvägg med någon snygg tapet eller liknande? :)
Medarbetare på bildredigering! :)
#9 Vi har vita väggar med en mintblå fondvägg - superfint! Sen har vi mörkläggningsgardiner så det blir kolsvart med dem nere oavsett ljus väggfärg, hihi. 😉