Hjälp med obesvarad fråga...
Vad kom först, ägget eller hönan?
Låt oss nu samlas kring denna fråga, som jag länge haft obesvarad.. *skyller på att jag är lite övertrött*
Sajtvärd SydKorea Ifokus
Jag tror att fjädern kom först. :p
#1 Intressant teori xD
Sajtvärd SydKorea Ifokus
Jag tror nog ägget. c:
//Flöffo
Säger ägget!
Tänker utifrån evolutionsteorin, o då måste ju då nån konstig ''nästan-höna'' lagt ägget, ur vilket den första ''riktiga'' hönan kläcktes ^^
Man ska inte tänka på såna frågor, manriskerar bli smått galen ;)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Frågan syftar ju inte direkt på hönans ägg, och dinosaurierna lade ju ägg långt före hönans existens… så jag säger ägget!!
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Om det har funnits nästan-hönor, måste det ha funnits nästan-ägg. :p
Jag är ingen höjdare på historia… särskilt inte när jag är dödstrött och inte har sovit mer än 5 timmar natten innan… :P Men jag skulle nog säga hönan. Alla varelser började väll som någonting smått och skapades ur vattnet (öh?). Den dåtida hönan kanske inte lade egg just då, det kanske kom några (hundra, tusen, miljoner?) år senare. Dem där små levande varelserna som levde först måste ju ha föds från någonting, men det kan ju inte varit ett egg, eftersom ingen kunde lägga ett egg som varelsen fanns i? Nu är det klart att hönan inte var någon höna just då, men annars är det ju mest logiskt att ägget kommer först eftersom hönans livscirkel börjar som egg. Detta är min teori.
Never look down on someone unless you're helping them up ~
#7 nästan-hönorna la nog riktiga ägg dom å, o därför borde ju då ägget ha kommit före xd
Samt som #6 säger, så la ju dinosaurierna ägg dom å ^^
Där har vi svaret. Dinosaurierna la ägget som hönan kläcktes ur. Frågan är löst. ;p
Jag tror mobilen kom först. Eller Jesus.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#11 Men hur kom Jesus till då? :c
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#11 Han föll från äppelträdet och landade på Newtons huvud och det var så teorin om gravitationen föddes. Alltså, är det bara jag som har koll på historia här eller? Det vet ju egentligen alla! Sen tog Newton med sig sitt svärd och red på en grön häst till Einstein och talade om för honom att han borde skapa ett monster och döpa det till Frankenstein, eller Pär, och därefter uppfanns elektriciteten i George Washingtons garage en kall sommarkväll i november.
Hallå liksom.
#13 No.
// Anka
#14 Det är vetenskapligt bevisat, Bamse sa det till Skalman och Göran Persson agrees.
#10 men om Dinosaurien la ägget som hönan kläcktes ur.. hur kunde hönan fortsätta leva och föröka sig? Jag menar den borde ha varit ett väldigt lätt offer - stackars lilla höna :(
Sajtvärd SydKorea Ifokus
#16 dinosaurierna skyddade sin lilla "bebis"…
#15 förlåt men asså ily omfg
#18 😃
#4 så tänker jag med! Trodde jag var den enda
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
16 Lägligt nog kläcktes en tupp i ett närliggande dinosaurbo. Sen tror jag att Jesus var mexikan. Då behövdes bara lite tequila. ;)
Alltså, jag tänker som många andra - ägget kom först. Det blev någon slags mutation och fram kom något som liknande en höna. Evolutionen hade sin gång och fler ägg lades och för varje generation blev de mer och mer lika hönor. 😃