Hur berättar man? (X)
Hej!
Jag har sen i somras skärt mig i perider och har ärr på benen o lite svaga på armarna. Jag har alltid dolt det för mamma, hon såg förr lite på benet men jag lyckades övertala henne att min kompis kattunge låg i mitt knä och rev mig när jag klappade den.
Varje gång någon råkar se och frågar så blixtrar de fram en lögn direkt, jag bara hittar på en lögn och den bara flyger ur min mun automatiskt liksom..
Jag skulle verkligen vilja berätta för min mamma men jag vågar verkligen inte. Hon skulle inte bli arg, men det är så fruktansvärt förnedrande och pinsamt för mig känns det som.
När hon frågade någon gång om jag skar mig så hade hon tårar i ögonen o stirrade på mig och jag kunde verkligen inte säga så jag ljög rakt upp i hennes ansikte.
Det var typ i november jag senast skar mig, men jag träffade en kille (vi säger x) och vart kär, han var perfekt i mina ögon och var otroligt charmig osv. men sen dumpade han mig o jag ljög o sa att det var okej o att jag förstod och han skrev någon vecka efter värsta långa hatbrevet där han skrev att jag var en jävla hora osvosv.
Jag hade hört från massa som sa att x var värsta playern men jag gick på alla hans lögner.
I början var jag inte ledsen jag tänkte typ bara "screw him" men senaste veckorna har jag saknat honom så otroligt mycket att det gör ont. Tänker på honom varje dag och skulle göra vad som helst för att få tillbaka honom.
Vi hade exakt samma humor, hade jämt kul, han har perfekt klädstil, är så charmig och är riktigt snygg. Är kär i honom, även om jag inte vill inse det.
Mår så dåligt igen över den här killen! Det är typ 2 andra killar jag vet är väldigt intresserade av mig o den ena vet jag 100% att han är en jättesnäll o bra kille men jag kan bara tänka mig X och jag vill bara ha tillbaka honom.
Iaf, igår skar jag mig igen. Mår så dåligt över den här killen. Det var så befriande och skönt att se blodet men jag vill berätta för mamma att jag skurit mig från augusti-november och sen nu igen :(
Hur fan vågar man ta hjälp?
Sorry för långt och förvirrat inlägg.

Det bästa du kan göra är att berätta för din mamma. Hon är din mamma och älskar dig och hon kan hjälpa dig igenom detta. Hon kommer säkert bli besviken och ledsen, men det är rättvist för henne att få veta hur hennes dotter mår. Hon kanske till och med vet? En mamma kan känna sådant vet du… Tycker också att du ska göra allt för att glömma den där killen, jag vet inte varför han dumpade dig men han verkar vara en riktigt elak typ!
Berätta för henne.. Berätta hur du känt om hela situationen, hur din rädsla har varit för att detta skulle sårat henne.. Hon kommer klart hjälpa dig & antagligen ge dig några bra råd. Prata med henne istället för att skada dig, tro mig va i den sitsen innan.
Va påväg att ta andra steget å ta ådran, men kände verkligen att det inte alls överhuvudtaget skulle kännas bra för min pappa.. Tänk bara vilken ångest det skulle varit för dem, att känna att dem inte kunde hjälpa eller ens veta om hur dåligt deras egna barn mår..
Prata med din mamma, för bådas skull.
Styrkekramar ❤️
Ta ett samtal med din mamma! :) Hon låter förstående och snäll så tror inte det kommer att vara några problem alls! Lycka till, kramar!
Visa henne det du har skrivit här om du inte vill säga det face to face. Låt henne läsa det i lugn och ro så att hon kan få tänka igenom det lite innan ni pratar tillsammans.