Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 705 ggr
melissajuhlin
0

Hur mycket!?

Jag har precis haft halsfluss i 5 dagar och tagit några ipren varje dag för de men nu när jag äntligen blivit frisk har jag jätteont i vänstra sidan uppe i munnen :( såå jobbigt så har tagit ipren 7 dagar irad och känner fortfarande detta.. Jag är 13 år. Får man fortsätta med de mer än 7 dagar? :/

Cahira
0

Ha din mamma att ringa läkare, dedär måste kollas upp.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Tilde]
0

Gå till läkare! Jag hade halsfluss förut och fick antibiotika. Det gick över efter ca 1-2 veckor. Jag kunde varken äta eller sova för jag dog varje gång jag svalde. 😢

Ät inte Ipren i längre tid än vad som står på förpackningen! Då utsätter du din lever för extrajobb vilket kan vara farligt. Som sagt, uppsök läkare och få det utrett, så kanske du får medicin beroende på vad som har orsakat din halsfluss. 

Måste förresten tillägga att antibiotika endast fungerar om du har fått halsfluss av bakterier. Om du får det av virus fungerar det inte. Det konstiga är att jag fick det av virus, men läkaren skrev ändå ut antibiotika….. Säger ganska mycket om danska läkare……..

melissajuhlin
0

Tack ni! Vi kollade upp de och nu har jag fått medicin för de :)

[rumelle]
0

Hoppas det går över snart! Jag hade halsfluss förra året och det tog över en månad innan det gick över.Gick till läkaren för att det verkade långdraget, han konstaterade att det var virus (som jag misstänkte själv) och därför inte går att behandla. Blev erbjuden att få något som kunde lindra halsont mer men avböjde då jag inte tyckte att jag led av det. :P

melissajuhlin
0

Tack, Har inte så ont i halsen nu men har ganska svårt att andas däremot.