Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 474 ggr
Pinglan00
0

Söka flera?

Vissa säger att de sökt in på flera olika skolor till gymnasiet.

Men vad ska man göra om alla accepterar?

Hur söker man?

Vill gärna veta, vill kunna va säker på allt när det är min tur om 2 år.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Fridaaaa
0

När jag sökte så sökte man på 1a, 2a och 3e handsval, så det första är då det man vill in på mest. Man tar ju i så fall sitt förstahandsval 

Syon på din skola ska informera om sånt när det närmar sig. På min skola började de informera redan ca 1 år före valet skulle göras.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Moalinn
0

Alltså, när jag var 13 så visste jag knappt vad gymnasiet var. Hade jag varit du hade jag tagit det lugnt och väntat, din studievägledare hjälper dig genom allt.

När jag sökte för två år sedan så fick man någon inloggning tror jag, sökte de skolor man ville söka och sen var det bara att vänta. Du väljer normalt sätt tre olika skolor, men det är helt individuellt och man kan söka fler eller färre. Förstahandsval, andrahandsval, tredjehandsval och så vidare. Om alla dina val säger ja så tar du ditt förstahandsval för det är det du vill gå på, de andra är i princip bara "reserv" ifall du skulle ändra dig eller inte komma in på ditt förstahandsval.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

deleteduser
0

Ähh bry dig inte om sånt nu, du har goooott om tid på dig :* Men för att svara på din fråga: Det är en databas som går igenom dina val, kommer du inte in på den första så fortsätter den med nästa val, kommer du in på den så slutar den skanna. Du kan alltså bara bli antagen till ett gymnasium.

Pinglan00
0

#1, #2, #3 tack så mycket för hjälpen, (jag vill vara helt 100 redan nu, sådan är jag. För annars kommer jag nog aldrig få koll då det tatt ett halvt år att hitta något om gymnasierna och så vill jag ha ett hum om varje gymnasie inriktning mm.)

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4