Gymnasielinje?
Jag går i åttan nu, så jag har börjat fundera på linjer jag vill gå. Men jag vill bli djurskötare (veterinärassistent), och vad jag har förstått ska man gå naturvetenskapliga linjen för det. Men nu till problemet, jag vill inte gå en linje med fokus på matte och NO! Men jag vill jobba med djur… Jag vet inte vad jag ska göra! Någon som har erfarenheter utav NV, så skriv mer än gärna!!
tips! Gå till syn, det ska hjälpa dig med sådant!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
#1 vad är syn?
menar Syv, de är en person som finns på varje skola och ska hjälpa till att förstå gynmasie och sånt, hör med en lärare om vem din är och bok tid! Lycka til!
en sak till: välj linje med hjärtat, inte med huvudet, elelr vad dina vänner tar!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Kolla om du hittar nåt naturbruksgymnasium i närheten, som har inriktning djurvård el. liknande
Går djurvård på realgymnasiet nu, och jag blir djurvårdare när jag går ur, dock inte djursjukvårdare som jag tror är det du menar, men finns möjlighet att välja till högskoleförberedande så man kan plugga vidare till det efter gymnasiet :)
Enligt mig är det en skitrolig linje jag går nu, eftersom det är mycket praktiskt, och mycket hantering av djur ^^
Man får även yrkesexamen så man kan börja jobba direkt efter man gått ut (inom det område man läser då först och främst) om man inte vill plugga vidare direkt ^^
Jag har inte så mycket tid nu, men kan verkligen rekommendera Lillerudsgymnasiet utanför Karlstad. Jag gick där i tre år, lärde mig jätte mycket och hade nog mina tre bästa år i livet :)
Man blir djurvårdare där (så var det när jag läste iaf) och man får tips och hjälp att hitta rätt ifall man sedan vill vidareutbilda sig till veterinär, djursjukvårdare eller liknande.