Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1155 ggr
[Annet]
0

Ryckte hur kan jag stoppa det ?

Jag har nu fått ett  ryckte som inte stämmer  att jag är en hora vilket jag inte är men hur ska jag kunna stoppa det? Jag vill ge igen  på något sätt annars kommer det att spridas. Kan jag  polisanmäla det till polisen ?

Jag är inte en sådan person som ligger runt och hur ska jag få en kille efter detta nu då kommer jag någonsin få en kille ? 

Kan även säga att det är en kompis  kompisar som säger det och att jag vet att hon måste ha något att göra med det här min ex kompis för hon är en idot förlåt ordspråk men hon säger massa som inte stämmer

[rumelle]
28

Med tanke på att du hade en handfull olika "pojkvänner" på mindre än två veckor så kanske det inte är så väldigt konstigt att någon tarvlig person spär på det lite och sprider rykten om det. Det bästa du kan göra är att strunta i dem och sluta byta pojkvän så ofta så kommer troligen ryktena att lägga sig.

Gronstedt
6

Det är tyvärr så att kvinnor lätt får sådant rykte om sig om de har många partners. Det är löjligt, men det enda du kan göra är att sätta dig över det och hålla huvudet högt ändå. 

En sak som kan hända om killarna i din närhet börjar tro på ryktet är att de kan ta dig för givet och inte respektera din vilja. Då är det viktigt att du inte själv börjar tro på det och gör något som du inte själv vill. Respektera dig själv - du är den enda person vars respekt är viktig!

#1: Tycker du verkligen att en kvinna ska behöva förneka sin sexualitet så?

[rumelle]
13

#2 Jag tycker nog att det är en sak att ha tillfälliga förbindelser bara för sexet. Det är en annan sak att bli störtförälskad i första bästa kille som visar minsta lilla intresse och sen kalla honom en stor idiot när han gör slut efter två dagar och därefter kasta sig efter nästa kille där samma sak upprepar sig, efter det säga att man ska vara singel och ta hand om sig själv men redan efter en dag ha en ny pojkvän som gör slut efter ett par dagar igen. Jag vet inte hur andra gör, men jag tycker då att det inte känns riktigt rätt mot sig själv att helt öppet kasta sig in förhållande efter förhållande som bara varar några dagar.

Thildalulu
21

Vad förväntar du dig när du har en ny kille varje vecka ?

Vet inte på vilket sätt folk pratar om dig, säger dom rent ut att du är en hora är det väl bara att skita i dom för sånt där är ju bara skitsnack.. Säger dom att du är med många, så är de väl ganska sant och du får väl välja om du gillar de eller inte, om du inte gillar de kanske de är tid att göra nåt åt saken inget blir ju bättre av att man väntar på bättre tider, gör de bästa av situationen istället ^^

Arinya
13

Hora

uttal: /ˈhùːra/ (vardagligt, nedsättande) prostituerad

Hororna visar upp sig på gatan för att locka kunder.

Synonymer: prostituerad, sköka, slinka 

Tycker det är dags att folk lär sig betydelsen för alla skällsord.
Du är uppenbarligen inte en hora eftersom du inte sålt sex, däremot är det förståeligt att de kallar dig de när du haft så pass många pojkvänner på en väldigt kort tidsperiod.

Calcifer
6

Det är inte okej att sprida rykten om någon, oavsett vad de har för sig, speciellt eftersom hora är inte någon som bara har många sexpartners utan någon som säljer sexuella tjänster. 

Däremot är det också så att ens handlingar ofta får konsekvenser, rätt eller inte, och byter man pojkvän så ofta som du gör så öppnar det många dörrar för folk att sprida rykten. 

Ignorera det och fundera lite över varför du uppenbarligen måste vara i ett förhållande jämt, samt varför du tror efter att ha känt någon i typ 1 dag att du älskar dem och att du kommer vara med dem alltid. Någonstans är det där du måste börja, för med allt strunt du håller på med visar det bara på att du inte har någon som helst koll på vem du är eller vad du vill göra med ditt liv. Det påvisar också på att du gång på gång medvetet gör din livssituation dålig. Och väljer gärna "fel", bara för att… ja varför? Ignorera ryktet och sök hjälp för att ta reda på varför du verkar njuta av att göra din kropp och ditt psyke så illa.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

KesoMonstret
4

Sluta oroa dig för att du inte kommer få en kolle på grund av detta. Får dig att se jääävligy desperat ut.