Varför detta fokus på kärlek?
Vad är det för fel med att bara vara kompisar egentligen?
Jag behöver bara skriva av mig för jag är så fruktansvärt frustrerad. Jag har nämligen blivit kallad en hora eftersom jag har killkompisar, vilket nog har hänt de flesta - utom mig! Jag trodde aldrig att det skulle bli så.
Jag har många vänner och alla är jättefina, men så har jag ju såklart vissa som jag är närmre än andra. Speciellt är det två killar jag kommit otroligt nära de senaste dagarna, de båda är verkligen som bröder till mig och de är världens finaste båda två.
Nu har jag dock fått veta att mina vänner tycker jag är dryg och "friendzonar" dem. Liksom what?
Vad är det för fel att vara sjukt nära kompisar istället för att behöva vara kär i alla? Varför känner man att man måste definitivt bli tillsammans med den fina nya killen man träffat, varför kan man inte bara vara vänner?
Jag blir bara så irriterad. Ett vanligt problem, jag vet, men inget jag personligen haft förut.
Vänliga Hälsningar Lina
Känner detsamma som dig. Får ständigt frågan om jag är ihop med mina killkompisar bara för att vi kramas och är bra kompisar.
Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus
Har själv många killkompisar, känner igen mig ganska mycket. De är kul tills dom berättar att dom gillar en, vissa är ju chill och accepterar att man inte gillar dom tillbaka men alltför många blir sura och jobbiga.. Jag har väldigt höga krav på en kille om de ska va nåt mer än en kompis, och de är som bättre att dom flesta bara är vänner då de lätt blir komplicerat annars och de klarar jag mej utan. sjukt segt
Asså gud vad löjligt! Killar och tjejer kan väl vara vänner utan att man måste vara ihop med dom?!
Shit vad löjliga dom är.
Nästan ALLA mina kompisar i skolan är killar, jag har bara en enda tjej-kompis. Alla frågar hela tiden om jag är tillsammans med någon av mina kill-kompisar så fort vi sitter i kafeterian, eller gör ett grupparbete tilsammans. En gång så hade jag och en av mina killkompisar jättetråkigt, så vi hade stirr-tävling. Vi satt och stirrade på varandra jättelänge, och plötsligt sprang det fram en kille och skrek "OMG EMMA OCH LUKAS SKA HÅNGLA!!!!!" (Emma och Lukas är inte våra riktiga namn) och vi sa att vi bara hade stirrtävling, och att det inte var något som helt jävla hångel på gång. Ingen trodde på oss, och nu frågar typ alla "Kan vi få se när ni två hånglar?" varge gång de ser mig och lukas göra någonting tillsammans.
Portal Is Love, Portal Is Life.
Både jag och min bästa kompis umgås helst med killar. Vi har många tjejkompisar också, men när vi hittar nya vänner är det näst intill alltid killar. De är ofta både enklare och roligare! Jag tror faktiskt att dina andra kompisar mest är avundsjuka - kanske både för att du börjat umgås mer med dina nya kompisar och för att de är just killar.
Johanna - Instagram
Deras fel att det inte vet vad ordet hora betyder.
I tonåren är det ofta någon slags jakt på flickvänner/pojkvänner. Man ska ha någon att krama hångla med på rasterna, annars är man inte cool. Många verkar inte förstå att man inte tänker som de och endast är ute efter vänskap. Tråkigt. För under den tiden är man under förändring både i kropp och själ och det är sällan tonårsförhållanden leder någon vart. Bättre att fokusera på skolan och vänner tycker jag. Strunta i vad andra säger och gör det som känns bäst för dig. Så länge killarna inte tror att du vill mer än vara vänner såras ju ingen. :)
Jag föredrar också killkompisar, dock aldrig blivit kallad hora eller något sånt! Det är ju extremt konstigt att man som tjej inte ska kunna ha killkompisar utan att folk undrar varför man "friendzonar" dom🤓
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Jag hade bara killkompisar i högstadiet. Vi var dock bara fyra tjejer i klassen (och drygt tjugo killar), så det var ingen som tyckte det var så konstigt. Så ingen har ifrågasatt att jag föredrar att vara med killar. Visst var det väl någon som retades lite ibland, men det var ingen som på allvar tyckte att det var fel eller så.
Lärarna reagerade dock, och tyckte att det var underligt att jag bara var med killar. Dom försökte uppmuntra mig att vara med någon av tjejerna istället..
//Jessie