Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 925 ggr
Retrieversaga
2014-01-20 18:08
0

hyperhidros- Svettproblem

Hej! Det är så att jag har ett jävligt pinsammt "problem". Har alltid haft svettproblem, min mamma har det (och haft det) alltså samma som mig. Tror det började i 2:a klass, alltså i ca 7år.. Har ett starkt minne därifrån.. Hahah :-) Jag har testat absoulut torr och en extra effective som är köpta på apoteket, men dessa funkar inte. Jag gör som man ska men efter 1-2h har jag stora ringar under armarna.. Detta är ett problem som jag håller för mig själv och tänker varje dag på det…jag har för det mesta på mig (ofta vita/svarta kläder), ofta tjocktöjor och långarmade tröjor.. Allt som inte är åtsittande unde armarna… Och det inte alltid kul att anpassa sig till problemet varenda gång jag köper kläder… Speciellt inte på sommaren Men nu till saken… Antar att jag har hyperhidros (svett"sjukdom", sök på det) och undrar om ni har några erfarenheter om behandling av detta? Eller någon som har samma problem som mig? Tack! http://www.svettmottagningen.se/

Hanna
2014-01-20 18:12
0

Har samma problem! Svettas som en gris även om det inte ens är varmt. Dock har det blivit bättre nu sedan jag slutade skolan. Så jag vet inte om det kanske kan kopplas till stress i viss mån?
I vilket fall, jag försöker alltid ha linnen så gott det går och gärna lite svalare tröjor som är lätta att knäppa upp om det blir för svettigt.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus