Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 2013 ggr
starevil
2

Rymma till skogen

Jag och min kompis vill så gärna rymma när vi blir typ 16 vi vill bara rymma för att bli fria och kunna rädda naturen.

Vi är så trötta på allt som blir förstört och alla djur som dör i onödan.

Te.x träden ger oss luft och vad gör vi till dom jo vi dödar dom och hugger ner hela skogar som en skog som är här vi bor dom högg ner typ halva skogen och byggde en väg skogen verkar inte må bra och det se ut som att den håller på att dö tillomed djuren har slutat komma.

Vi vill göra nått åt detta men ingen lyssnar på oss för vi är ju bara "barn" hatar när folk säger så för det gör dom alltid när man försöker bevisa nått eller säga vad man tycker dom bara bryr sig inte.

Och vi vill se ifall det finns andra som vill det med och tycker samma sak.

(vi har planerat det här i 4 år nu)

Fridaaaa
6

Varför rymma? De kommer garanterat att finna er ändå, samt att det löser ingenting om ni har problem eller av vilken anledning ni nu vill rymma.

Vad skulle ni leva på? Mat? Kläder? Boende ect?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
12

Öh…

Rymma? För att kunna rädda naturen? … 🤔

Låter hemskt ologiskt och dessutom ogenomförbart. Det som kommer hända är antingen att polisen hämtar er efter några timmar, eller att ni själva springer hem när ni blir rädda. För det låter ju typ som om ni planerar att bli några skogsmullar som bor i skogen och äter vadå, bark?… Utan pengar och utan någonstans att ta vägen kan ni varken rädda er själva eller någon natur. Planerar ni att rymma till någon stad blir ni förmodligen rånade, knivmördade eller våldtagna. Inte heller det vidare trevligt. Men mest troligt är att polisen kör hem er omedelbart.

Vill ni "rädda naturen" så spara ihop pengar och åk som volontärer när ni fyller 18 istället. Mer logiskt och bättre för alla inblandade.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mantissa
6

Det går absolut att leva off-grid även om det är svårt/tufft (men man ska nog vänta tills man blir myndig i alla fall). Men ni räddar inte naturen på det sättet.

Fridaaaa
0

Och vips var det mer tillagt än när jag skrev xD

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
7

Men herregud. Bli politiskt involverade istället, hitta ett parti som stöder det ni stöder, t:ex Miljöpartiet låter väl som om det skulle vara bra.

Att "rymma" som minderårig för att ni tror att ni ska kunna rädda naturen är bara fånigt och tyvärr skrattretande. Ni kan väl bo i skogen och äta kottar hur mycket ni vill och frysa ihjäl första vintern men det räddar knappast naturen. 👍

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

KesoMonstret
0

Woow, sov ute under vintern Much cold Very ice Such pain Asså, träd ger oss faktiskt syre, för att vara exakt. Inte "luft" Vi har redan mycket skog i sverige, och vi set ut att ha lite nör vi bor i städerna.

[rumelle]
5

Bättre om ni ser till att ni får höga utbildningar så att ni kan få bra jobb där ni kan vara med och påverka diverse miljöbestämningar. Tror att ni gör mer nytta på det sättet än genom att rymma. Om ni tänker försöka påverka genom att bli någon slags hobo-flum-aktivister så kan jag lova att det är ett väldigt dumt beslut.

Thildalulu
7

På vilket sätt räddar ni världen när ni planlöst rymmer ut i skogen ? Det är ju det här som gör att vuxna inte vill lyssna på er, klart ni verkar omogna och svårt att ta seriöst när ni är dum nog att komma på en sån här ide. 

Ni lär ju ligga döda begravda under ett lager snö inom några dagar, vet inte om jag ska skratta eller gråta👍

Xristina
1

Som jag tror att de flesta andra tycker, så bevisar ni bara hur pass mycket barn ni är när ni kommer på en sån idé.

Hur hade ni tänkt er att det ska hjälpa miljön att ni rymmer? Förutom att det kommer dras resurser som skulle kunna gå till så mycket annat (t.ex. miljön) när det tillkallas polis osv osv för att hitta er?

Mantissa
3

Att bosätta sig i skogen behöver vare sig vara dumt eller ogenomförligt. Finns flera som valt att bo så. Problemet blir om man är mer bofast och skapar ett läger så tär man lite hårdare på resurserna på den platsen, samt att det inte är lagligt att slå upp läger på annans mark så ni kan bli vräkta. Att helt bryta med civilisationen är svårt, men man kan klara sig med ett besök per månad eller så. Lite pengar in behövs också, men inte mycket. Talar ni bara om era planer så finns ingen anledning för polis eller andra att lägga resurser på att hitta er, men igen: Ni ska vara myndiga. Mitt råd om ni vill minska ert energifotspår på jorden är att först gå klart er utbildning och sedan prova på att bo hos andra med liknande tänk. Det finns kollektiva boenden både i tält/kåta, flyttbara vagnar eller stugor med olika inriktningar. Prova och se om det är något för er och passa på att lär er av andras erfarenheter och misstag. Att ge sig ut för att bo i skogen utan kunskap är inte säkert.