Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1080 ggr
Halcyon
0

Åh nej...

För bara kanske 20 minuter sen satt jag, min lillebror och pappa och åt middag. Frågade då pappa om han hade haft något awkward förhållande som han inte berättat för sina föräldrar, och då var min lillebror tydlig med att inflika: "Det har ju du hela tiden, du berättar det ju inte ens för pappa." Jag blev helt tyst, asså fyfan visste inte ens vad jag skulle säga. Pappas blick var väldigt besviken på nått sätt.. asså åh, vet inte vad jag ska göra. Har bara haft ett sådant förhållande en gång med en kille som vi inte berättade för våra föräldrar, men det höll inte länge. Mina föräldrar har alltid litat på mig. Alltid. Har ALDRIG gjort något dumt. Men nu känns det som att min pappa kommer att tro att när jag säger att jag ska till en kompis och sova över så kommer han tro att jag ska till en kille och smyga runt med honom, ni fattar säkert… asså åh. 😢 Hatar min lillebror just nu, han ska alltid säga dom mest olämpliga sakerna hela tiden utan att tänka sig en sekund för.. och detta är någonting jag inte tror att jag kan prata med min pappa om.. känns alldeles för hemskt.

we're always chasing that paradise

[rumelle]
6

Äh, säg bara som det är!

Thildalulu
6

Fattar inte vad den stora grejen är, du har väl killar hur du vill? ^^

Halcyon
0

#2 Haha absolut, men att jag inte berättar det för mina föräldrar… :p

Thildalulu
0

#3 Jo menar mer att de är väl inget du är tvungen att berätta för dom, det är inte jag iaf. Är de inget dom frågar efter är de väl inget dom kan förvänta sig att få veta, inte annars heller ^

:holmgreen:
0

Haha usch! Jag har haft ett riktigt awkward förhållande som jag inte berättade om för mina föräldrar. Det kom fram genom att min bror fick reda på det, vi gjorde en deal eftersom han var på g med en tjej. Ingen skulle avslöja den andra. Men sen berättade han om tjejen för våra föräldrar, och då insåg han att vi inte hade någon pakt längre. Så han berättade om mitt awkward förhållande. Usch det var så hemskt!! Jag vet hur du känner dig! Och vad säger man i en sån situation, när det väl kommer fram?! Nej usch. Sen dess har jag lovat mig själv att alltid berätta sånt för mina föräldrar, inga mer awkward förhållanden. Även om det kommer kännas jobbigt, så är det nog bättre än att det blir awkward när det väl kommer fram. Men jag vet inte, usch haha får ångest bara jag tänker på det. xD

Sugar Mist
0

Alltså… Jag har aldrig berättat om mina killar utan det har mina föräldrar fått lista ut själv. Får åka till kompisar och sova över ändå, föräldrar brukar inte göra en big deal utav det.

-

Halcyon
0

#5 Haha skönt att nån varit med om detsamma! Sa det bara rakt ut en gång när jag och lillebror hoppa studsmatta ba "men du vet, jag har pojkvän" och han ba "ofta? najs" sen så tog jag honom om axlarna och ba "men jag lovar dig, berättar du för mamma eller pappa blir det fan inte kul, got it?" han fattade uppenbarligen inte.. och ja, asså åååh kände precis samma ba "asså vad fan säger jag nu då?" precis när han berättat.. typ kollade ner i bordet och ba… "ja… iallafall och sen så blablabla" och fortsatte att fråga han.. asså fyfan, reste mig upp och mumlade typ tack för maten efter det och gick bara.. fyyy

Cazzos
1

Om du bara haft ETT förhållande som du inte berättade om för dina föräldrar, plus att det inte höll länge så kan du bara ursäkta dig med att du inte berättade för dina föräldrar för att du visste inte om det var värt att berätta med tanke på att det inte kändes seriöst 🙂

No worries!