Frukost
Vad brukar ni äta till frukost?
Själv brukar jag oftast äta naturell yoghurt med hallon & kanel.
Fast om jag är hungrig äter jag blåbärsgröt och om jag inte alls är hungrig eller har bråttom blir det en smoothie. Alltid något med bär eller frukt, haha😃
Jag äter aldrig frukost (:
Måste jag äta frukost så blir det oftast yogurt eller något annat lätt.
//Jessie
macka D:
Brukar oftast göra en smoothie på vaniljyoghurt, hallon och blåbär och till det typ två mackor med något gott på! Tycker avokado och citronpeppar är jättegott!
we're always chasing that paradise
Rester av gårdagens kvällsmat om det finns, så det kan bli grillat kött med pommes och vitlökssmör, revben, kyckling, pasta och köttbullar eller köttfärssås, korv och stroganoff med ris, couscous röra med falukorv eller kyckling, flygande jakob, potatis och köttbullar i brunsås o.s.v
Finns det inga rester brukar det bli omelett med bacon (eller något annat kött som finns i kylen) och ost med minst 5 ägg, känner jag mig lat är det lättare att göra scrambled eggs och rostat bröd med nutella eller hallonsylt, eventuellt en tallrik yoghurt med russin i vid sidan om eller stekt egg på bröd.
Pannkakor eller gröt kan också hända ibland om jag inte är alltför hungrig.
Orkar jag inte steka något blir det snabbnudlar med saker jag hittar i kylen som verkar mättande, eller några dubbelmackor med ost, sallad, gurka, skinka/köttbullar och senap med en tallrik yoghurt och russin brevid.
Får självklart inte glömma mjölken! Ett stort glas 😃
Förstår mig inte på er människor som bara käkar lite yoghurt eller en macka till frukost, det har ju gått flera timmar sen man senast åt! Jag vaknar alltid upp vrålhungrig och 20kg lättare 🤐
Den här tråden gjorde mig hungrig…
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
Två skivor knäckebröd med lite smör och keso. :)
Jag mår alltid illa på morgonen så jag äter inget xD
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Äter oftast inte. Men om jag känner mig duktig så äter jag en macka, eller något.
Smörgås och te, finns nog inget bättre sätt att starta dagen. Klarar mig en hel dag! 😃
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Frukt, te och ibland ett glas mjölk! Vaniljte… 😍
är jag hemma på dagen (typ helger, lov eller hos vänner) så äter jag ingenting, kanske dricker ett glas juice elr något men när jag ska till skolan äter jag lite skål med flingor eller två mackor
Hallon, kvarg, kanel och nötter är standarden. Plus kaffe såklart!
Äter väldigt sällan frukost. Brukar ta en kopp te bara.
Medarbetare på Sphynx iFokus
Rostat bröd (en eller två dubbelmackor) med björnbärsmarmelad och oboy till är en favorit som jag ofta äter varje dag. Jag tycker inte om förändringar när det gäller mat så frukosten bör se ungefär likadan ut varje morgon.
Typ sällan något. Om jag äter något är ett "träd" kokt broccoli.
May the Gerbils be with you :3
Ingenting eller en kopp med fil…
En halv liter fil med minst lika mycket flingor. Varje morgon och varje kväll i tio år :p fråga mig inte om jag blir less för det blir jag inte.
-Rasmus 🌈
Jag äter en macka och ibland inget när det är skola annars på helger och lov blir det klibbris med sweet chili sås då brukar jag gå upp sent vid två eller tre och då är det mat dags .
Olika. Viktigt med frukost tycker jag :) Men brukar bli knäckebröd eller macka med t.ex ägg på och oftast lite kaffe :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
macka med smält ost och mjölk! smält mozarella ost är verkligen….. ❤️
Äter alltid frukost två gånger, älskar frukost.
Ägg, ibland kokta och ibland stekta med bacon. Ibland gör jag istället en macka av mandelmjöl med ost och kryddor på… 🙂
Min mamma bakade bröd av grekisk yoghurt och fetaost som faktiskt smakade helt som vanligt bröd (jättemjukt och saftigt), men som är LCHF så man slipper det "farliga" mjölet. 😃 Ska nog börja göra sånt jag med.
#21 DELA MED DIG MED RECEPT PÅ OSTBRÖDET?? :D :D
På vardagar äter jag alltid lite osaltad gröt med kanel och mjölk bara för att det är lätt att göra och inte direkt onyttigt. Men nu till helgen brukar jag lyxa till det med ägg, knäckebröd, ibland toast, müsli, flingor, yoghurt osv. Det jag är sugen på helt enkelt ^^
#22 Visst! :) Som min mamma skrev det:
"50 gr feta (Fast jag gör tredubbel sats för ett paket brukar innehålla 150 gr.)
1 dl yoghurt ( Jag tar 3 dl grekisk yoghurt som är fet) 1 ägg (Jag tar då tre i stället.) 2 msk fiberhusk (Det finns att köpa i livsmedelsbutiker och jag då 6 msk. Det säljs i en påse, fråga!!) 2 tsk bakpulver (alltså 6 tsk) Allt rörs i hop och sedan får degen vila i 10 minuter. Sedan gör du bullar och strör över solrosfrön (Ser trevligt ut och är gott!) Sist stoppar du in plåten i 200 graders ugn i 18 minuter."
Puttar tråden då jag behöver lite frukostinspo!
#24 Ååh, låter otroligt gott.. 🤤
we're always chasing that paradise
Mat på morgonen gör mig illamående, äter inget ^^