Feminism och BDSM
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Liten kul, video :)
Vad tycker ni om det här ämnet, håller ni med?
Sajtvärd SydKorea Ifokus
Intressant ämne som jag faktiskt inte riktigt har reflekterat så mycket över. Jag förstår skillnaden men det känns ändå lite som att dom två ämnena inte riktigt går ihop, fast ändå så gör dom det. Nu fick du mig att fundera rejält.
BDSM- Båda två är med.
Feminism- Det får man upptryckt i halsen.
Videon funkar inte för mig men varför skulle man inte kunna gilla BDSM samtidigt som man är feminism…? Feminism handlar ju om att alla människor är lika värda oavsett om vi är män eller kvinnor. Alla jag känner är feminister, alla jag känner är för att män och kvinnor ska ses som lika värda i samhället.
Sex är ju något man har tillsammans i samtycke. Båda gillar det, båda är med på det.. Det handlar inte om att något kön ska ses som lägre än det andra, det handlar inte om något form av övergrepp eller utnyttjande, det handlar ju om en sexakt där man båda njuter tillsammans på lika villkor. Feminister tycker att män och kvinnor ska ses som likvärdiga och då ska förstås båda också kunna njuta lika mycket av sex. Om man gillar BDSM oavsett om man är man eller kvinna är det ju bara att köra på med din samtyckande partner, varför inte?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]