Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1141 ggr
[Xani]
2014-01-23 19:14
0

Problem i pardiset

Hej allesammans!

Nu är det så att jag har träffat en kille som jag tycker otroligt mycket om, han är den finaste jag någonsin sett och jag är totalt kär i hans personlighet. Problemet är att jag är så himla rädd för förhållanden, känner mig kvävd. Vill känna mig fri och kunna göra vad jag vill, vill ha någon som inte blir arg om jag kramar en annan kille eller är med andra killkompisar en kväll. Är väldigt sådan, att jag vill leva livet och om ett förhållande ska hindra mig kan det lika gärna vara. Det som är jobbigt är att jag har otroligt starka känslor för honom, och om jag säger som det är, kommer han att bli sårad och vi kommer säkert att sluta umgås då han vill ha ett förhållande. Vet inte vad jag ska göra för jag är så lycklig med honom. 

Help me guys!🙂

Mitralis
2014-01-23 19:17
2

Prova 🙂 Du kanske känner dej fri även fast du är med den här killen.

[Xani]
2014-01-23 19:19
0

#1 Ja, precis. Vet ju att vissa har förhållanden där man känner sig fri. Men om vårat inte blir så, då kommer inte jag att kunna vara med honom längre och då blir han ju bara sårad? Vill inte bryta med honom efter kort tid bara för att det inte blev som jag tänkt😮

Sugar Mist
2014-01-23 19:21
2

Helt ärligt tycker jag det är löjligt att någon inte skulle få krama någon annan kille bara för att man är i ett förhållande. Jag kramade t.o.m. en annan kille framför min dåvarande kille, inga problem alls.

-

imsuchadiva
2014-01-23 19:24
1

Prata med honom om det?

[Xani]
2014-01-23 19:34
0

#3 Vet! Men alla är inte så.

#4 Ja, det var så att när vi precis började prata så såg han mig när jag fick skjuts hem av en annan kille på moppe. Och han bah "Vem var det?" och "Varför åkte du med han?" Och då kände jag direkt att han hade lätt för att bli svartsjuk. Och sedan när vi börjat blivit mer på G, så fyllde en kille i min klass år. Så då sa jag grattis och kramade honom och han bah "Oj vilken lång kram.." Så jag vet redan att han är ganska svartsjuk av sig och det känns som att han skulle ta illa vid sig om jag tog upp det.😮

Bicca
2014-01-23 20:15
2

säger som #1, prova! Men innan kanske du kunde nämna precis vad du skrev här, och inte vinkla det som hans svartsjuka utan mer att du är van vid frihet och har killkompisar du vill fortsätta umgås med. Betona gärna också att det är hur okej som helst för honom att träffa sina tjejkompisar också. Om diskussionen går bra kunde du kanske gå över till att fråga lite vad han räknar som otrohet eller vad som kan tänkas såra honom så att du vet precis var man står. Att prata öppet med varann är nyckeln till ett långt och lyckligt förhållande.

Lycka till!

[Xani]
2014-01-23 20:22
2

#6 Tack så mycket! Det lät ju vettigt. Ska försöka ta upp det nästa gång vi ses🙂