Tjejer med keps
Är det bara jag som tycker det är väldigt snyggt?
Bara en grej som irriterar mig det är när killar säger att '' ha keps är en killgrej, varför har du keps. '' Alltså ursäkta mig? Men sen när blev någonting man har på huvudet en tjej eller kill grej? Patetiskt!
Vad tycker ni om tjejer i keps?
Här är en bild på mig i keps, ihhi
Stencoolt :D
MVH Celina
Coolt. På tecken språk är kille att sätta handen vid pannan som en keps>:(
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
#2: Nu förstod jag inte riktigt vad du menade med det sista? 😮
Jag har aldrig gillat att ha keps jag gillar mer att ha en mössa på mig men en fråga som jag har är varför man inte får ha mössa / keps på sig i bamba eller i klassrummet :/ ?
#4: Jadu.. Det har jag ALLTID undrat, men jag tror dom ändrade den regeln när jag började högstadiet. Men vet inte hur det är du. Skolstyrelsen tycker ju det '' stör undervisningen '' vilket är himla korkat och säga egentligen. Hur kan någonting på huvudet störa skolarbetet? 😃
Gaah du är så jäkla snygg kvinna
#3 på tackenspråk så är kille att man håller handen som en keps skärm.
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
#6: äsch du har ingen talan snyggo
#7: Alltså, allvarligt?! Sånt gör mig jävligt upprörd för att vara helt ärlig. Varför könsdiskriminera på detta sätt?! 😈
Tjej är att man gör som en bula över brösten.
#9: AHA! Lika dåligt det också. Alltså fyfaaaan.!!!!!
Gick en teckenspråk kurs och alla dom andra reagerade negativt dom med.
Jag gillar att ha keps, men äger ingen själv. Min sambo tycker inte det är fint. 😕 men inte för det är en "killgrej".
Jag hittar aldrig en keps som passar mig.
#11 men samtidigt så måste ju tecknet vara något som förknippas med tjejer/killar. Men jag tycker också att tecknet för kille är dåligt… fast jag inte komma på något själv som skulle passa :P tecknet för tjej tycker jag däremot är bra :)
TS: du passar ju as bra i keps! :D önskar jag gjorde det…. :(
Jag har oftast keps ^^
bror, det är så himla fint på vissa tjejer med kepsss!
we're always chasing that paradise
Tycker ofta att det är ganska så snyggt :)
#8 och #9 Förstår inte riktigt din logik här. Om du tycker de tecknen är könsdiskriminerande borde du tycka att orden "Pojke" och "Flicka" är könsdiskriminerande också.
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
Jag tycker inte det är särskilt snyggt men jag skiter å andra sidan i vad andra har på sig. :p
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#18: Nej, men se här. Om man ska visa på teckenspråk vad en kille är så tycker jag det är fel att göra keps grejen. För att liksom visa sitt kön genom ett klädesplagg är ju inte direkt okej.
#11, #14, #20 Teckenspråk är ett eget språk som har utvecklats på samma sätt och funnits lika länge som alla andra språk här i världen. Det finns svenskt teckenspråk, tyskt teckenspråk, engelskt teckenspråk, amerikanskt teckenspråk, ryskt teckenspråk o.s.v och i olika delar av varje land har du även dialekter, precis som i talade språk.
Eftersom teckenspråk är beroende av visuell förklaring är det ju rättså uppenbart att man måste forma tecknen efter vad man ser och förr i tiden var det vanligare att bara män hade hattar med skärm på. Det var också vanligt att man associerade män med honnörer, alltså kändes det antagligen logiskt att tecknet för man/pojke skulle uttryckas på något sätt i närheten av pannan.
Tecken styrs även väldigt mycket av ansiktsuttryck och munrörelser. Säger du "Pojke" måste du därför vara tydlig med att forma munnen som när du säger O, säger du "Man" förtydligar du M och säger du "Keps" formar du munnen efter E och P. Tecknar du "Keps" är det också vanligare att handen är mer centrerad i pannan än när du tecknar "Man", det finns även ytterligare två sätt att teckna keps på.
Ska du teckna "Läkare" riktar du din flata höger hand utåt (som när du ska göra honnör) sen slår du den med upprepad kontakt på hjässan, ska du teckna "Taxi" gör du samma sak. Så bara för att två tecken ser lika ut behöver de inte vara associerade med varandra, det finns subtila skillnader i varje tecken och det tydligaste är hur du rör munnen.
Tänk på det som du gör med alla talade svenska ord som är likadana; Får jag ett får? Titta där, man kan se en man!
Man skulle kunna teckna "Man" med samma tecken som man använder för att tecknar "Penis", och "Kvinna" med samma tecken som "Vagina". Men hur roligt skulle det vara att behöva säga penis och vagina varje gång du ska ha en konversation som involverar orden "Man" och "Kvinna". Skulle du teckna "Man" med samma tecken som "Skägg" skulle du fortfarande behöva ett tecken för "Pojke".
Tecknet du använder när du säger "Kvinna" är inte det samma som när du tecknar bröst. Menar du en kvinnas bröst placerar du båda händerna flata över bröstet och för dem utåt samtidigt som du för ihop fingrarna (kallas för A-handen), och tecknet för kvinna är vänstra handen kupad över bröstet samtidigt som du vrider den i en bågrörelse.
#2, #7 Ska du teckna "Kille" för du högra pekfingret upprepat upp och ner i kontakt med hakan sen avslutar du med E-handen.
Du berättar alltså inte med ett klädesplagg vad för kön du tillhör när du tecknar "Man", det är ett ord som betyder "Man" och ett ord är aldrig diskriminerande förens man börjar använda det på ett diskriminerande sätt.
Hoppas att detta förtydligade lite!
#22 Kan du kortfatta dina svar?
#24 Jag är väldigt dålig på det.
Inget illa mot de som bär kepsen bak och fram men JAG tycker att, ska man ha keps på sig så ska den sitta på rätt håll. Inte på sniskan och inte bak och fram.
I övrigt så tycker jag att vissa tjejer passar i keps andra inte! :)
Jag tycker att man ska ha kepsen nedtryckt på huvudet och inte ovanpå à la Bieber.
Jag har nästan alltid keps:
Bacon, svaret är bacon.
Och vet ni vad jag tycker? Att man ska ha kepsen hur f*n man vill.
Don't just sit there and hope to become something, fight for it.
Mina kompisar säger att jag passa i det, själv tycker jag med det. Men använder aldrig det. Men en av mina kompisar tycker hon ser riktigt konstig ut i det.
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
#18 Då måste skylten för damtoaletter också vara väldigt diskriminerande enligt dej. Förstår inte hur man ens kan störa sej på en sån minimal grej?
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
#31 Nu är jag förvirrad, varför skulle damskylten vara diskriminerande enligt mig? 🤔
#32 Oj förlåt nu skrev jag fel! Var menat till #20 :-)
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
#33 Jaha 😂
Vissa tjejer är så snygga i keps medans andra inte Jag tycker du är snygg i keps ts ! Jag själv bär aldrig keps men mössa de bär jag
Man får inte ha huvudbonader i klassrummet för att det är allmänt hyfs 🙂
Jag tycker att det är trevligare att prata med en person som varken har glasögon eller keps som skymmer ögonen, visst om man drar upp kepsen men det händer ju inte. Samma sak med jackor och så, det är inte så trevligt att prata/undervisa när det ser ut som att alla ska resa sig upp och gå vilken sekund som helst. 😐
Jag tycker att vissa passar i keps. Andra inte. :)
#36 Glasögon som skymmer ögonen? Du menar väl solglasögon? Glasögon kan man inte göra så mycket åt att man måste ha. 🙂
#20 Men så du tycker att de ska ändra ett helt språk för det? Vad hade du tyckt att det ska vara annars? För förr så var det ju mannen som hade keps och klart kvinnor har bröst. Jag ser inte det "farliga" med teckna. Ska man ändra spanskan då för att deras ord för svart är negro och det kan anses vara rasistiskt? Man kan inte bara ändra språk hur som helst. Men klart detta är bara min åsikt.
Som många andra har sagt så passar vissa i det, andra inte. Men jag tycker sen att man ska ha den rätt på huvudet, inte ha den svävande på håret. Klart det är min åsikt men jag tycker inte alls det är snyggt. Även tycker jag att det inte är snyggt när man har den bakåtfram men klart åter igen det är min åsikt.
#38 Ja precis, solglasögon 😛
Kille som tjej, tycker man om att använda keps, go for it. Jag själv skulle aldrig lämna mitt hus utan keps eller min mössa. Sen varför folk bryr sig om vilket håll kepsen är på förstår jag heller icke. Visst kepsen har ju faktiskt ett syfte, att skydda dig från att bli bländad från solen. Men på senare tid handlar det ju bara om mode, inte vilket syfte kepsen har.
Har ofta keps, finns inget snyggare än färgat hår med snapback.
Klart att laxen ska ha en jolle
Jag passar inte i keps, tror jag. Haha. Har mer mössa på mig, älskar mössa.
Ni som pratar om att inte få ha keps eller mössa i klassrum eller bamba.. man fick inte ha det där jag gick förut, vilket var på grundskolan. Alltså från förskolan till sexan och sedan sjuan till nian. Men nu när jag går på gymnasiet (första ring), så får man ha det i både klassrum och bamba. xD faktiskt jäkligt chill. Däremot får man inte ha på sig jacka vilket jag tycker är lite konstigt…. keps och mössa på sig i klassrum och bamba, men inte jacka? haha.
#42 Jacka är brandrisk, det är därför man inte får ha det inomhus.
#43 Ja, jo, det vet jag ju. Men ändå xD
Tycker att keps är snyggt på tjejer, på dom flesta. :) Jag använder inte keps dock, jag tycker det bara är jobbigt. Förut älskade jag mössa, men inte längre. Kör på "pannband" istället på vintern xDe #43 Varför är det brandrisk? xD
#45 Jag vet att jacka är brandrisk, men då borde man ju nästan inte få ha på sig kläder alls i skolan.. alla plagg är väl brandrisk? HAHAHAH XD åh jag är trött. Borde sova..
#46 Ja!! xD
Men asså jackan kan ju inte börja brinna av sig själv.. Om man har NO och använder farliga medel kanske man inte ska ha på sig en klumpig jacka, men är väll samma sak med tröja liksom xD
''Här är en bild på mig i keps'' well, that's a lie…
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
:'(
Bilden är borttagen då det är TS som tagit bilden från någon annan. Låser tråden.
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.