Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 2429 ggr
[Annet]
0

Lycksaligast nu

Jag måste bara skriva av mej 🙂

Jag har nu en pojkvän men av rätta typen en serös sådan jag trodde inte på lycka men jo så kom han från ingenstans. Jag vet inte vart jag ska ta vägen är så lycklig över öronen  och kommer alltid att vara. Yes äntligen kommer rätta killen in i mitt liv.  och det ångar jag inte nu. Jag älskar hans röst och hela han ❤️ Han är den killen som bryr sig och är rädd om sin tjej. Han stressar inte med just ligga viket känns så skönt. Jag  älskar han verkligen  av hela min själ och hjärta.  Jag hade inte hoppats att de skulle komma någon seriös kille men så dyker han upp. Vänta ger sig bra till slut  vilket jag inte trodde på 🙂

[EllenAlicia]
30

OMG nu får du seriöst ge dig? jag tror ingen här på iFokus orkar kolla på dina trådar om killar som du skriver.. men du kommer inte lyssna på va jag säger för du tar inte åt dig av va många här på tif har sagt till dig. skulle inte förvåna mig att du snart kommer tröttna på denna kille och vara "lyckligt singel" ingen.

[Lilyz]
22

Så har du skrivit om alla de andra också… Lova att ta det försiktigt den här gången så du inte blir sårad igen. 😕

Calcifer
42

Du älskar honom inte. Han älskar inte dig. Det kommer ta slut inom en månad. I can predict teh future.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[MiniPim]
23

Åh för guds skull, skaffa dig nya killar hela tiden, gör dt men sluta skriva trådar om det!!! ÅHHHH blir så förbannad, på riktigt.

deleteduser
45

Nope, im out. Ska gå och skrika i en kudde.

Spade
11

Säger som alla andra. Har läst en hel del trådar från dig och jag börjar bli rätt irriterad på allt det här velandet mellan kille och singel jämt och ständigt. Ge dig, ingen får ut något bra utav det. Det kommer ändå sluta med att du är singel om någon vecka igen.

Halcyon
11

Asså tror inte du har så många pojkvänner helt seriöst, just nu känns det som att du gör allt för uppmärksamhet, är man människa playar man inte runt på det sättet om som jag skrev verkar det för överdrivet för att vara sant

we're always chasing that paradise

[MsHammer300]
27

går bara in på trådarna nuförtiden för att läsa kommentarerna…. inte för att läsa själva inlägget….😐

[MikeW]
15

Grattis

[SophD]
1

Jaja, man får väl säga grattis 😂

[Majbot]
8

I just.. can't. why.

[rumelle]
22

Det är svårt att bli glad för din skull när statistiken på dina tidigare pojkvänner talar tydligt för att det kommer vara slut om några dagar och att du då kommer kalla honom en stor idiot, säga att du ska vara singel och ta hand om dig själv. Nästa tråd kommer att handla om att du mår så bra av att vara singel. Ett par dagar senare kommer du ha en ny kille. 
Det jag börjar undra över är om dessa killar vet om hur du verkligen känner för dem eller tror att du är något billigt våp man kan ha lite kul med i några dagar. Det känns så sorligt att du kastar dig så handlöst in i förhållande efter förhållande. Om du inte redan blivit utnyttjad så är det nog tyvärr bara en tidsfråga. 
Jag hoppas verkligen att det är en seriös kille du har hittat nu och att det håller i åtminstone ett par månader. 

Det är hemsk förvirrande att du ska ta bort din användare hela tiden. Kan du inte välja ett användarnamn och hålla dig till det? Det är ändå inte svårt att lista ut att det är du när du kommer med en ny användare.

Xristina
7

*suck*

Fridaaaa
6

TS är inte kvar på iFokus.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Flöffo
5

Asså… Wut? 😕

//Flöffo

Jesperlinden97
26

#14 She will be back, i can feel it…

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Fridaaaa
11

#16 I know, me tooo 😉

Saiipz
4

haha, speachless.

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

[MiniPim]
30

hon bara "i'm back, bitches -A"

[MikeW]
38

Tycker det räcker nu. Ni (vi) har sagt det här tillräckligt många gånger. Visst hon har haft många pojkvänner och gör detta hela tiden, men är ganska säker att hon redan vet det.
Lämna henne ifred, låt henne ha hur många killar hon vill. Visst hon behöver inte göra en ny tråd hela tiden, men ni behöver inte typ hoppa på henne och vara taskiga.

Ni låter som mobbare just nu. 

Lämna henne ifred bara, det är inte nödvändigt att vara taskiga. Hon har inte gjort något för att förolämpa er, så varför gör ni det mot henne?

[MiniPim]
8

#20 Visst, jag/andra kanske är lite elaka. men allvarligt talat, hon gör sjuttioelva trådar om en och samma sak men tar ens inte åt sif n.r folk hjälper henne. då kanske det är bättre med en dagbok eller något

[MikeW]
10

#21 Utav alla som har skrivit på denna tråden just nu så är det typ bara 3 (om man räknar in mig) som inte har varit taskiga.. Det tycker jag är att gå över gränsen lite.

Det räcker. Lämna henne ifred bara. Alla behöver inte vara så taskiga mot henne att hon till och med tar bort sin profil.

Fridaaaa
9

#22 Hon har tagit bort den många gånger så fort det går emot.
Hon ber om råd hela tiden men ignorerar ändå. 
Folk är bara allmänt trötta.
Samt 10000 trådar om samma sak, samma råd, samma "ignorans". 
Känner inte henne eftersom jag inte träffat henne IRL, så kan inte säga hur hon igentligen är, men man måste kunna ta kritik/råd på rätt sätt och inte ta bort profil så fort det går emot speciellt när det gäller saker hon redan vet :S Man kan inte fly från problemen.

Som sagt, trevlig person är hon vad jag märkt annars.

[MiniPim]
4

Håller med Frida.

[MikeW]
19

Tycker ändå att det inte är nödvändigt att vara taskiga..

Fridaaaa
5

#25 Ja att vara taskig är onödigt men inte så snällt att ignorera hjälpsamma folk heller? Så går lite på ett ut då det inte heller är så snällt 😮 Men sak samma, TS är inte kvar, så tråden borde låsas.

[EllenAlicia]
6

#25 jag tror folk har blivit trötta på att hon gör massa trådar och sånt fast vi har bett snällt om att göra en lång ist etc. såklart vi blir irritarade om hon ignorerar de vi säger :/

[Lilyz]
12

Jag håller med MikeW. 

Vad vet vi? Ts har kanske ett stort bekräftelsebehov, vilket är ganska vanligt framförallt om man känner sig annorlunda, blivit retad eller liknande. Att vara taskig mot henne eller gå på henne på det sätt vissa gjort får henne antagligen att må dåligt och kanske bli ännu mer angelägen om att söka tröst hos en kille som då kan utnyttja henne. 

När jag skrivit #2 så svarade hon mig i ett PM, jag tar det som att hon läst och förstått det jag skrivit. Jag tror inte hon struntar i det folk skriver, långt ifrån. Ingen kan styra över sina känslor och för vissa är det extra svårt och kan bero på flera olika saker som vi inte känner till och inte heller bör lägga oss i.

Sen får man tycka vad man vill om alla trådarna men även det har säkert sina orsaker. Det bästa för henne själv är nog att hålla sig ifrån iFokus och att tråden blir låst.

Fridaaaa
3

#28 Jag har haft många diskussioner med henne via PM ang många saker, och tja ibland tar hon till sig, ibland inte. Ibland verkar det som att hon tar saker till sig men dagen efter gör motsatt vad som sagts osv. Så känns så hopplöst bara när man lägger ner tid och energi på att hjälpa, och sedan ignoreras allting :S

Juliaskaniner
7

😭
Ska jag skratta eller gråta? 
kör på båda.
jaja, grattis. hoppas de håller mer än nån dag och att du inte blir sur på han och säger att han är världens idiot när de tar slut..

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

KesoMonstret
6

Skaffa en hjärna och börja våga ta kritik och tips av andra. Du kan fan i mig inte säga att det är den "rätta" när du endast känt personen i x antal dagar/veckor. Du har redan sagt samma sak flera gånger innan och kommer för alltid säga det. Du pratar om hur du är menad att vara singel och att du tycker det passar dig bättre. Dra åt helvete med din logik och ditt tänkande.

Calcifer
2

Och jag fick ett offerkofte PM där hon anklagade mig för att ha skrivit saker jag inte ens skrivit.

[Hypernova]
11

Hoppas verkligen att ni som kastat skit på TS har vett nog att skämmas för ert beteende. Usch.😟

decomposition
14

Fyfan va omogna människor här är! Sluta vara elaka mot TS när ni inte vet bakgrunden till hennes beteende. Småbarn är ni.

[MiniPim]
10

ingen har kastat skit på ts. Förstår ni hur många trådar hon gör varje dag om en pch samma sak eller? Te.x bellatrix och några andra skrev långa,läsbara kommentarer där dom försökte hjälpa henne. Men så säger hon "lås tråden nu" och sen efter en stund är hon lklig över en ny pojkvän. Drt är irriterande! Nej, man ska inte vara elak. Det är självklart, men man får juf aktiskt ta åt sig av vad andra skriver till en. När man ber om hjälp. Oftast är drt så att hon gör trådar, hon får kloka svar men iggar dom och vill att tråden ska låsas, Sen är hon överlycklig efter en dag!

Calcifer
13

Så här är det.

Man ledsnar på att försöka hjälpa en människa, ge dem sympati, tips, råd, och många hjälpsamma tips, när de nästa sekund struntar blankt i precis allt man sagt, slagit dövörat till och sedan gjort samma sak om och om igen. Speciellt med tanke på att TS skriver nya trådar varje gång trots tillsägelser om och om igen. Det, samt då att TS gjort det klart att hen röker och snusar bara för att det är "coolt", gör att man faktiskt ledsnar. Och det sätter ett fruktansvärt exempel på de som är yngre och som använder iFokus. Jag tycker inte det är passande att t:ex 11-12 åringar ska se någon som glorifierar att ha massor med pojkvänner, håna uttrycket kärlek, och måla upp rökning som något jättepositivt.

Det är inte mobbing, det är inte att kasta skit, det är inte att vara omogen. Det är helt ärligt att bara ledsna, slänga upp händerna i luften, sucka, och vilja slippa se det.

[Hypernova]
8

Om ni inte tycker ts tar åt sig av era råd kunde ni bara låtit bli att svara i hennes trådar? Tror knappast att dem var riktade till nån speciell person här, så ingen borde väl känna sig träffad och känna sig tvingad att svara, och om nu trådarna är opassande så är det väl upp till sajtvärd/medarbetare att ta itu med det?
Visst kan det vara extremt irriterande att någon gör massa trådar om samma sak eller trådar som anses vara onödiga, men det är så SJUKT LÅGT att skriva som en del här har gjort.

[Tilde]
13

Jag vill be alla att hålla god ton här inne! Visst har vi hört historien flera gånger, men det är ingen orsak att faktiskt vara elak mot TS som person. Vill man kritisera så får man göra det konstruktivt och vill man uttrycka hur trött man är på att höra samma sak flera gånger så går även det att göra "like a lady" (det vill säga genomtänkt och fint). 😉

dermot
14

Om man ledsnar - varför inte bara låta bli att skriva då?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

linn8
7

Grattis! (Även om du raderat din användare) Tycker inte att alla ska ge så hårt kritik!

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

[herdehund]
24

Herregud, kan verkligen inte hålla mig från att skriva längre. Har sett oerhört många trådar där folk behandlar TS som en påse skit och orkar inte sitta tyst längre. Blir så jäkla less på hur fruktansvärt omoget en del av er resonerar och beter er. Är ni verkligen på riktigt? Trivs ni med er själva som ni håller på? Skäms ni inte?! 

Och om det nu är så jiddrans jobbigt att hon inte "tar åt sig" av vad ni skriver så ge fan i att skriva åt människan då? Svårare än så är det väl ändå inte?! Det är som om ni ser henne som världens slagpåse och så fort hon gör ett inlägg så trillar det in en massa onödiga och motbjudande kommentarer som man blir helt jäkla illamående av. Det här med att hon tycker det är coolt att snusa och röka är uppenbarligen en fas (bekräftning) hon hamnat i som hon så småningom växer ur. Bara kolla på dagens samhälle, hur ser det ut egentligen? Majoriteten av ungdomar TYCKER det är "coolt" att röka och snusa, ska ni inte hoppa på dom också och behandla dom likadant som ni gör mot TS?

Vore jag ni hade jag mått rent av skit över hur jag betett mig och haft sån sjuk jäkla ångest och bett om ursäkt tusen gånger om, för såhär beter man sig fan inte mot folk, men kanske bara är jag som tänker så? 

När man dessutom läser en dels kommentarer till ts vore det som om ni spelar coola/allan inför varandra här på TiF. Så sjukt fult av er. Väx upp.

Så otroligt tröttsamt beteende ni bjuder på. USCH vad förbannad jag blir

[MiniPim]
9

Jag måste säga att jag har varit "elak" mot henne. Men har bett om förlåtelse och ska inte skriva mer nedlåtande kommentarer.

Fridaaaa
4

Som sagt, inte bättre att låsa tråden eftersom TS ändå inte är kvar?

Minka040
7

#43 Njae, kanske har det varit bra att ha tråden öppen, tydligen har en del fått chansen att granska sitt eget beteende och kommit till insikt. Man lär sig mycket av distans och perspektiv. :)

Jag vet att många med mig har skuggföljt TS inlägg med en viss oro och på köpet fått läsa en samling av de mest dryga och elaka kommentarer som jag har sett fått ligga kvar på iFokus utan att anmälas. Det spelar ingen roll om man har tjatat utan effekt - då slutar man att läsa hennes trådar, mycket enkelt! Det är ren och skär nätmobbing från vissa specifika användare som har försigått i trådarna och det är beklagligt.

Tack för mig.

Fridaaaa
1

#44 Man kan läsa i tråden även fast den är låst men inte kommentera 😉

Minka040
3

#45 Ja, självklart, men mitt inlägg handlade inte om sajtfunktionerna. :)

Fridaaaa
0

#46 Nej det vet jag om 🙂

Inlägget är låst för nya kommentarer