2 tjejer 1 kille
Min kompis gillar en kille i klassen som jag också har känslor för. På en fest höll ja och den här killen på och min kompis kom gråtandes fram till mig igår och sa helt öppet att ja hade betett mig jättedåligt som hade hållt på med den här killen som hon själv gillade, vilket hon hade sagt till mig tidigare. Känner mig såklart jättedum men kan man verkligen "paxa" en kille? Den här killen sa på festen att han gillade mig och ja sa att ja gillade honom. Vad ska ja göra?
Var han nykter när han sa det?
Det förekom alkohol men han sa detta långt in på kvällen då båda var nyktra, så ja.
Det är svårt att säga vad man ska göra för eller senare blir man ovänner om man gillar samma kille. Det är ju bara att fråga on han menar det han sa eller inte själv har jag ett förhållande på 10 år nu så det är inte så lätt att säga vad man ska göra
Nej, man kan inte paxa en kille! Han har väl också rätt att få bestämma vem han föredrar och det är ju uppenbart att han valde dig.
De är ju också upp till killen vem av er han vill ha om någon? inte som att hon kan göra nåt åt om han gillar dig det är ju hans val.
Som det tidigare sagts så har han saker att säga till om. Han verkar tydligen gilla dig. Och du honom. Vi killar är inga saker. Vi har rätt att göra vårt val också.
Så prata med din vän och berätta lugnt att han sa att han gillar dig. Och att du är ledsen men han måste få välja själv.
May the Gerbils be with you :3