Dagens goda gärning
Denna lek går ut på att varje dag göra (minst) en god gärning!
Skriv upp i tråden vad ni har gjort och hur det fick er att må efteråt. För alla vet ju att man själv mår bättre om man gör så andra mår bra och vi ska ju alla ta hand om varandra. 🙂
Så nu börjar vi, dag 1, som gäller även imorgon den 27:e
DAG 1: Första goda gärningen
Har detta något med karma grejen att göra? ;)
Haha undrade samma sak som #1 😉
#1 Funktionen? Haha nej tänkte bara att det vore en kul och uppmuntrande tråd! 🙂 Fast riktig karma kan det ju faktiskt ge, om man tror på det ;)
Jag hjälpte jespårr att köpa en fågel xD
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Det bästa jag har gjort på sistone är nog att hjälpa snacka med en kompis vars pojkvän gjorde slut :/ hon var så ledsen :( men pratade med henne och försökte få henne känna sig bättre.
Det är det bästa jag kan komma på just nu xD
Jag köpte en fågel, han heter Sven.
Sen köpte jag hö till Melini, min kanin också :D
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Dagens goda gärning;
Volontärjobbade på Gefle katthem. Vad hade de gjort utan mig och min mamma idag liksom?
#8 Haha ;P
Jag har tagit hand om min sambo inatt efter att han festat med sina jobbarkompisar, och idag under hans bakfylla! 🥵
Snäll flickvän är jag som hoppas att han skulle göra detsamma för mig om jag nån gång skulle vara i den sitsen!🙂
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
#11 Haha det var verkligen snällt - jag hade bara låtit min sambo lida av sin baksmälla. 😉 Vore han sjuk är det en annan sak, men bakis.. näää!
#12 Haha, ja så kan man ju också göra! 😃
Är ju ändå ens egna fel om man blir bakis egentligen! 😛
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
#13 Precis! 😎
Min goda gärning var att jag klappade min katt, ehe.
I can't drown my demons, they know how to swim.
#8 Ego
Min goda gärning var att vi har en ny kille i klassen som jag pratade med för jag tyckte han såg ensam ut :)
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Jag vet inte om det räknas som en god gärning men jag har passat min lillebror vilket min mamma verkade väldigt tacksam över. xD
#16 Du känner inte mig.
//Flöffo
Gårdagens: Fick tid för blodgivning samt skottade snö. 🥵
Idag: Kommer inte på något just nu. 🤪
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Satt på pastavatten till min mamma och lillasyster…det var väll typ det😛
Eller jag har motionerat hunden i snön, lekt syv (jag är den som har koll på alla gymnasiekurser i klassen så när de inte orkar gå till syv frågar de mig), lånat ut ett par skidvantar till min kompis, krälat mig iväg till skolan (hade ett riktigt kraftigt migränanfall i skolan så var riktigt groggy idag)
// Nadja