Tips?
Hej,
Ska sitta barnvakt till mina två 14 åriga söner i helgen, eftersom mamman jobbar. Någon som har tips på vad man kan göra?
Står still i mitt huvud, så behöver hjälp.
Tack på förhand!
Hyr en film och köp massa gott
eller baka egen pizza, kul och gott :)
Att åka till hemmakväll och hyra film tillsammans hade jag nog sagt är det säkraste kortet :p
Om ni vill umgås är det alltid roligt att spela kort (eller något annat spel om ni har något)
Har ni inte mycket gemensamt eller svårt att umgås är väl film bäst, då behöver man ju inte prata.
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
Vänta ska du "sitta barnvakt" åt dina egna barn? Kallas inte det bara att vara förälder? (Skyller på klockan om jag missförstod det)
#4 Tänkte också på det.. 🤔
Känner lite samma sak som #4. C:
#1 #2 #3 Tack för tipsen!
#4 #5 #6
Jag bor inte ihop med barnen eller med mamman, och vi bor inte ens i samma stad. :)
Och jag som känner TS irl tycker att ni kan fundera vidare på det i tystnad och svara på hans fråga istället. Han har ingen skyldighet att förklara för folk på internet hur deras livssituation ser ut, och det är rent av oförskämt att antyda att "det ingår".
Han ska ha sina ungar och vill ha tips på vad dem kan hitta på tillsammans. Det är fint av TS att överhuvudtaget be om tips, så kanske ni kommer på något han inte kommer på själv.
Han står förövrigt sina barn nära, men vilken förälder som helst får hjärnsläpp ibland och vill ha tips på vad man kan hitta på.
#8 Trodde bara att han kanske skrev fel eller något.. Menade inte att han skulle förklara hur hans livssituation ser ut. Trodde helt enkelt han kanske stavade fel :)

Bio, idrottsmatch, lasergame eller liknande. Det är ju saker som kostar. Vill man göra något hemma så kan man hyra en film och ha något gott att äta till.
Sällskapsspel kan vara roligt. 🙂
Ifall omständigheterna och liknande går ihop så kan du alltid fråga mamman vad de gillar att göra eller liknande. Speciellt film som de andra säger, ifall de är sport intresserade så kanske ni kan spela något som de gillar. 🙂
#8 Fast man har väl ändå rätt att fråga vad TS menar? Jag bad inte om någon förklaring om TS livssituation, jag undrade dock vad TS menade, eftersom jag inte förstod. "Han ska ha sina ungar och vill ha tips på vad dem kan hitta på tillsammans. Det är fint av TS att överhuvudtaget be om tips, så kanske ni kommer på något han inte kommer på själv. Han står förövrigt sina barn nära, men vilken förälder som helst får hjärnsläpp ibland och vill ha tips på vad man kan hitta på." Jag ser inte var någon har sagt något annat? Ingen har anklagat TS för något. Det var en fråga, inget annat. (: