Rädd(facebook)
jag behöver hjälp, eller bara någonstans att skriva av mig.
för en timme sedan uppdaterade jag min profilbild på facebook. min gamla som jag hade var…kanske två år gammal(aldrig inne på facebook längre) men tänkte att det var dags för en förnying. Fy fan det skulle jag aldrig gjort. Just nu har jag panik.
20 minuter efter jag laddade upp profilbilden kommenterade en kille i min gamla klass.(inte sett honom sedan jag slutade i 5:an, dvs 4 år sen, går i nian nu). Senast som jag träffade honom hade han statusen "klassens clown" och kunde göra narr av alla och allt.
Han kommenterade min profilbild och skrev "oh jävlar het" Sedan har två andra från min gamla klass(hans två bästa kompisar tror jag. De var bästisar i 5:an i alla fall, haha) gillat hans kommentar och fler och fler personer börjar gilla. Och allt känns som ett skämt. Att kommentaren var ett skämt och som att de skulle kunna säga "oh jävlar het" och sedan skratta efteråt och att de gillade för att de tyckte att han var rolig som sa så till mig. Alltså jag får panik. Jag får känslan av att han gör narr av mig och det gör mig så jävla äcklad och arg av vad för människor som det finns. Jag ser inget positivt med någonting som han skrev. Det ända han gör är narr av mig och varför skriver han något alls ens till mig efter 4 år. Jag har inte sagt ett ord till någon av killarna i min gamla klass sedan jag slutade för att jag hatade dem. Bokstavligen hatade, eller hatar dem. Dem kallade mig för "kanintanden" för att mina visdomständer var sena. Jag mådde piss över det och grät jättemycket. Jag har ingen anledning att ens prata eller tycka om dem.
Jag vill ta bort bilden, men då vet jag att han vet att jag har sett kommentaren och han "vinner" förstår ni och jag framstås som feg och hela situationen skulle bli konstig..? Men ärligt talat så känner jag mig förnedrad och som att han gör narr av mig just nu..
H-J-Ä-L-P-!!!!!
TS - Blocka personen i fråga och ta bort hans kommentar. Det är DIN sida och det är DU som bestämmer över vad som är ok där och inte.
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
'byt' profil igen men ett nytt kort och ta sedan och gör din facebook privat så bara vänner kan kommentera/gilla/dela vidare?
sedan om någon frågar, så kan du säga att den gamla bilden blev konstig och inte visade sig korrekt på allas datorer ( dom behöver ju inte veta sanningen )
Jag förstår att det är jättejobbigt, och förstår precis hur du känner. Jag har inte varit med om just det där, men andra saker som påminner, och man inbillar sig inte bara! Men jag tycker att du ska visa att du inte bryr dig om deras dumma kommentarer genom att ta bort den. Jag ser ingen mening med att ha kommentaren kvar, eller ens låta någon se att du bryr dig. Var stolt och plocka bort den! Sen ska du nog se över dina inställningar, så att bara dina vänner kan se vad du lägger upp. Det är inte att vara svag, det är bara att sätta ner foten :)
Hur vet du att han inte tycker du är het på riktigt? :) När jag var yngre sa en kille på skolan (han var en av de coola "gangster"-killarna) att jag var söt. Jag trodde han drev med mig, men det gjorde han inte. Jag hade alltså så dålig självkänsla att jag inte kunde ta en komplimang..
Du är en söt tjej, varför skulle en komplimang vara ett skämt? 🙂
Vet du vad? Jag tror inte att det var ett skämt, du är en riktigt söt tjej och jag tror inte att han drev med dig :))
Om du har dem på vänlistan - ta bort dem. Om inte så kan du ändra inställningar så att inga utomstående kan se eller kommentera på dina bilder.
det är, som flera andra redan sagt, inte säkert att han drev med dig! känner du dig osäker ändå kan du ta bort kommentaren och blocka killen eller spärra så bara vänner kan se och kommentera :)
De behöver ju inte betyda att de var menat som något negativt, och folk som gillar behöver ju inte heller tycka det. De kanske håller med eller så tycker de att de var roligt att han tycker något sådant när han betedde sig som han gjorde när han var "yngre". Sen gillar nog många även fast de inte förstår, de brukar bli så att man följer strömmen etc.
De var en kille som är "lite annorlunda", som jag aldrig pratat med heller, som hade kommenterat en utav mina bilder och skrivit att jag var söt, och det var 8 personer som gillade den kommentaren. Och jag har ingen aning om varför.
Ta det som en komplimang istället och gå vidare, skit i vad de tycker om de nu skulle vara något negativt.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se