Gnäll inlägg
Nu kommer det ett riktigt rörigt gnäll inlägg eftersom jag bara måste få skriva av mig lite.
Jag är så vansinnigt trött på mitt huvud och skolan och typ värden idag! Jag brukar vara en positiv människa men just nu orkar jag inte mer! Jag är ljudöverkänslig, har spänningshuvudvärk, problem med mina bihålor och migrän så det går inte en dag utan att jag har ont i huvudet. Och jag har aldrig haft migrän så ofta som nu, har varit nästan en gång i veckan sedan skolan började efter jul! Igår så fick jag under musiken (tål inte att ha musik i skolan) ett så kraftigt migrän anfall att jag kollapsade på golvet. Tre kompis fick släppa en gråtande, hulkande (höll på att spy) Nadja genom skolan till skolsyster…jag varken såg eller kunde gå eftersom jag var så yr
Som grädde på moset så har jag dragit sönder en muskel i knät och fått massa nya knutor i min handled (det läcker ledvätska). Vi har dessutom sjukt mycket i skolan och jag är galet trött.
Det är också så att det är väldigt många mycket jobbiga yngre elever på skolan väsnas och bråkas så mycket att jag blir galen! 😡
// Nadja
Först och främst så rekommenderar jag att du kontaktar en läkare så du kan få medicin mot din migrän. Det är ett helvete att leva med Migrän. Jag hade förut migrän minst en gång i veckan. Jag fick betablockare för att förebygga migrän och så fick jag även medicin att ta när jag får ett migränanfall.
Jag har främst mat och luktutlöst migrän så jag har fått lära mig vad jag kan och inte kan äta och har därför inte alls mycket migrän längre.
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
#1 Har redan varit hos flera läkare 😐
// Nadja
#2 Fick du ingen medicin eller behandling alls efter diagnosen?
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Jag undrar det också. Och har du fått en riktig diagnos? Jag vet att vissa läkare inte vill ge diagnosen Migrän av någon anledning.
Och vad får du för medicin i så fall? Hur ofta tar du den?
#3 och #4 Jag fick diagnosen migrän men hon ville inte att jag skulle ta någon förebyggande medicin.
// Nadja
#5 Förebyggande medicin är väldigt svårt att få, om man inte vet exakt orsak till migränen. För det mesta handlar det egentligen om ens livsstil.
Du bör gå dit och be om t.ex. imigran (vet inte om de fortfarande skriver ut den) eller sumatriptan. Man kan må lite illa en halvtimme efter man tar den tabletten, men de funkar verkligen.
Jag tycker synd om dig som har så svåra migräner, det är hemskt att leva med! Men får man rätt medicin, och tar den så snart man märker att symtomen börjar komma, så går det att leva helt normalt :)