Börja om gymnasiet
Okej så jag går nu i ettan i restaurang och livsmedel programmet, men tycker verkligen att jag har valt helt fel.
Jag vill gå i estetiska programmet inom bild och form.
Men min skola har inget sånt program, så jag måste typ byta skola ifall jag vill gå det här, vilket jag vill.
Men jag vill även gå om ettan där.. Typ göra klart detta året och sen börja ettan där.
Kan man det? Och hur gör jag då? Ska jag gå och prata med syv?
Jag kan inte sånt här grejs xP
Ja prata med rektor och syv :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Har flera rektorer xD vet inte vilken men jag går till syv imorgon :3
Tack <3 :)
Hoppas du lyckas byta till det du vill! :)
Sajtvärd SydKorea Ifokus
Ja, du måste gå om ettan ifall du byter program. Speciellt om du byter från ett yrkesförberedande program till ett högskoleförberedande. Men jag säger som alla andra, du bör nog prata med någon kunnig som tex syv :)
Om du går på en dålig skola där många hoppar av så kanske kommer skolpersonalen göra det lite svårt för dig. Om inte så borde det gå väldigt lätt och snabbt.
Lycka till :)
Snackade med syv lite igår och idag. Jag har nu sökt om gymnasiet! =D woohoo (/^.^)/
Hon sa att jag nog kommer komma in, alla som ansöker till det som första val får det.. Och den 14 mars kommer man få göra ett antagningsprov där man ritar lite så kan man få extra poäng! :P
Deras största bekymmer just nu är bara ifall tillräckligt många söker så att det ens blir en klass xP men tror det kommer gå bra :)
Nu behöver jag bara vänta och se om jag kommer in eller inte :3
#6 Blev det den i Borås?!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#7 Ja =3 Bäckäng :3
Ah jag är så sjukt sugen xD men jag behöver boendeee
// Anka
#9 ja det skulle underlätta lite xD
Nyligen gjort samma sak! Bytte ifrån Livsmedelsprogrammet till Musik när jag skulle börja mitt andra år. Går nu i ettan igen. Jag sökte via syv i Januari förra året. :) Så mitt tips är att du går och pratar med henne/honom med en gång. Lycka till! :)
Ha en trevlig dag!