Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 458 ggr
[Tilde]
0

Äntligen studiemedel - fråga!

Wohooo nu har CSN äntligen accepterat min ansökan så jag ska få studiemedel igen*! 🥳 Eftersom jag bor utomlands och har utländsk bank antar jag att jag måste gå till ett Swedbank-kontor för att registrera mitt konto som inbetalningskonto? Det går väl inte att göra online?

Jobbigt bara med tanke på att jag har skola hela dagen på måndag…. 😕 Men jag får väl traska dit på lunchen då.

MEN! Hur lång tid brukar det ta från och med att man har registrerat sitt bankkonto tills att man får pengar? :)

* Anledningen till att jag inte fick studiemedel är för att jag tidigare gick en kurs som jag inte klarade alla poäng på. Jag blev deprimerad (?) då min morfar dog (på min födelsedag t.om.), min bästa vän försvann, osv. Så jag var alltså tvungen att ta igen poäng och detta har tagit lång tid eftersom jag har en lärare som underkänner 60% av klassen i varje moment. 😡

Linnea
0

Från att du anmält konto ska det bara ta 2-3 dagar eller så för pengarna att komma. Såvida du lämnat studieförsäkran. Har också haft problem med csn detta läsår… Men dom borde gett dig pengar ändå med tanke på vad som hänt dig, det påstår dom själva iaf.

Skynda långsamt så går det fortare.

[Tilde]
0

#1 Tack så mycket för svaret! :) Jag har redan lämnat studieförsäkran.

Mjo, jag håller med. Men deras anledning var att jag kunde inte "bevisa" något om hur jag mådde eller hade det eftersom jag aldrig gick till en psykolog eller liknande. 🤔