Vilken linje ska ni gå?
Hej!
Till er 98:or som nu precis börjat sista terminen i 9an!
Vilken linje och gymnasie ska ni gå?
Vad har ni för tankar inför gymnasiet?
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Söker in till Forshaga akademin nu i veckan och ska söka in till Hundsportslinjen :)
-
Jag ska söka till ganska många gymnasium, men mitt förstahandsval är Djurgymnasiet i Liljeholmen :) För att bli veterinär i framtiden. Men jag ska också söka till några musikgymnasium :)
Lämnade in min ansökan idag. Sökte in på tre stora skolor, naturvetenskap med inriktning natur på alla 😃
// Nadja
Tror sam eller nåt, de är väl de enda som inte känns jättefel haha, men de är inte direkt nåt jag tycker verkar kul heller om man ska välja nåt man gillar. Kommer ju gå bra för mig på gymnasiet, verkligen ^^ inte
Ska söka till forshagaakedemin med inriktning Hundsport! :)
Sajtvärd för Valp & unghund
Mvh Mika
Ska söka SamBeteende på täby enskilda :D
Vill bara tipsa om Lunds dans-och musikalgymnasium!!
För alla som känner er som esteter, och tycker om att dansa och sjunga. Så är detta skolan för er!
Lärarna arbetar på varje elevs nivå, och eftersom vi bara är ca 180 elever på skolan så lär man känna alla på ett helt annat sätt.
Vi har Öppet Hus på söndag, klockan 11:00.
P.S. Mattanten är bäst!!
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
#7 Haha, få väl börja där bara för att se om mattanten är bäst 😉 Bor i Lund men fruktar musik av alla slag då jag får migrän av det 😛 Och eftersom jag verkligen älskar biologi, kemi, fysik och matte så vore det mycket korkat att inte gå natur.
// Nadja
Har sökt Sam på minerva här i Umeåååå! :)
we're always chasing that paradise
ska söka ekonomi juridik på en skola och ekonomi ekonomi på en annan =)
Ska som första val ta Volvogymnasiet men tror inte jag kommer in där…
Så som andra val så blir det industriteckniska med inriktning svets! 😃
Blir naturbruk med inriktning djur, hälso- och sjukvård. På Burgården/August Kobb :3
Dingle.
djurvård för att senare bli djurskyddsinspektör :)
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Hittills lutar det mest åt Ekonomi juridik på Lundellska eller Sam journalistik på Rosendal :) Längtar jätte mycket för att börja om på nytt efter att ha känt alla i typ 10 och dem andra i 3 år. :) Men är fortfarande inte helt 100 på vad jag ska välja ändå.. :/
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Har ett tips till er! Ifall ni vill praktisera istället för att vara i skolan halva veckan (varje vecka) så bli även i så fall lärlingar! ;) (ifall den skolan har lärlingar och de programmet du väljer har den möjligheten att välja lärling)
Alla lärlingar kommer också få mer pengar i studiebidrag eftersom man är ute och jobbar.. Så man får 1000kr mer i studiebidrag ;)
Och man får även erfarenhet, garanterat jobb direkt efter 3:an ;)
Fast det är såklart lite jobbigare att vara lärling, jobba är inte så kul som man först tror.. Men det är värt det ;P
Jag går i 8:an men jag hoppas att jag får svara ändå för jag vet vad jag vill gå. Jag ska gå på en skola i min stad och här kallas linjen bara "Djur (häst och djurvård". Man läser alltså alla vanliga ämnen, natur och spenderar mycket tid i djurhuset på skolan med tex fåglar, reptiler och kaniner. Skolan har även kor, grisar mm :)
Naturvetenskap på polhem i Göteborg, Mikael Elias som andraval :))
Jag ska välja estetiska programmet med inriktning foto, och andra hands val bli nog djursjukvård :)
// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner
NTI samhäll media! hade gärna velat gå naturbruk smådjur men det ger inte utbildningen jag behöver tyvärr :/
ska läsa naturbruk inriktining djur på Ösby (:
Vadå 98or? 😕
Jag är 96a och ska söka gymnasiet för tredje gången hehe, blir handel och adminstration trorjag.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
#21 vilket gymnasie?
#22 Martin koch i Hedemora 😃 ska dit på möte i veckan!
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
Själv ska jag gå estet med inriktning foto :) andrahandsval är sam.
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Kommer söka till Strömsholm Ridsportgymnasiet, inriktning är jag inte helt 100% på men antagligen blir det ridledare eller hästskötare :)
Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden
Ska söka Tekniklinje :)