Är det okej?
Utav en ren slump var jag och min kompis inne på någon sida där man skriver med främlingar klockan 5 på morgonen, då började jag skriva med denna killen och han är 8 år äldre än mig, jag är då bara 16 (snart 17). Har berättat det för några vänner, vissa är väldigt negativa till det medans andra är väldigt positiva till det. Vi snackar dagligen, skypar i timmar och har verkligen roligt när vi snackar.
Är det okej, för vi ska ev. träffas någon gång. Känner mig väldigt osäker på åldern och vet inte riktigt hur jag ska göra. Samtidigt känner jag ''age is just a number'' men, 8 år är rätt mycket nu..
Vet lixom inte riktigt hur jag ska göra.. :(
Det är inte ok. Han är vuxen, det är inte du.
det e samma för mig ;D förutom att jag e 14 o han 16, meeeen man måste ju alltid vara försiktig, det finns många weirdos. Så mitt tips är att forsätta hålla kontakten, fast va försiktig, tycker inte det gör så mycket att han är 8 år äldre, va bara på din vakt iallafall
#2 Det är väl inte alls lika dant?
2 år eller 8 år är väldigt stor skillnad i er ålder.
#3 jag sa FÖRUTOM
Jag tycker inte att det är något problem sålänge man vet om var man står i livet. Folk måste sluta stirra sig blinda på siffrorna och se det som finns bakom pannbenet på respektive person.
Träffa killen tillsammans med en annan kompis (eller flera!!) om du är osäker.
Men glöm inte att tvekar du, gör det inte alls (finns undantag förstås).
5 det är problem när en vuxen är intresserad av ett barn!

#6, du får det att låta som om det vore en 35+ som limmar på en 12-åring :P i det här fallet är det en 16-17-åring som är intresserad av en 24-25-åring. det tycker jag faktiskt inte är så hemskt farligt. min bror var under en period tillsammans med en tjej på 14-15 när han var 20, och det var en kanonfin relation. jag känner många personer i åldern 24-25 som absolut skulle kunna funka med en mogen 16-17-åring, likväl som jag känner de som bäst passar med någon som är 10 år äldre. jag tycker nog inte att detta är någon större kris, även om man alltid ska vara lite försiktig med folk man träffar på nätet OAVSETT om dom är i samma ålder eller 8 år äldre.
#6 Haha nej, det är verkligen inget problem.
Jag är själv sjutton och varit intresserad och på g med flera personer som är mellan 5-10 år äldre mig, det har funkat alla gånger på grund av gemensamma vänner, gemensamma intressen. Ålder är bara en siffra, allt handlar om hur man är själv som person. Problemet kommer när man väl väljer att inleda ett förhållande med någon som är så mycket äldre efter som andra har så sjukt mycket onödiga åsikter om det.
Mvh Linnea Matros
#0 Jag tycker att det är okej, det är ju inte direkt som någon sa att han är 35+ och du är 12. Jag skulle dock tagit med mig en kompis dom första gångerna för säkerhets skull :)
8 tyvärr är ålder mer än en siffra i den åldern.
Jag är 16 och min kille är 22 det är aldrig ett problem för oss och vi ska fira 1år tillsammans nu? Visserligen så träffades vi inte via en random sida där man pratar med random folk så jag venneh vad jag ska tycka.
Jag tycker bara att det är SUPERVIKTIGT att man är försiktig på nätet! För aa där kan man säga vad man vill och påstå vad man vill…men om du sett honom live i cam hela hans ansikte och sånt och aa allt lixom är okej och det inte är något som verkar skumt så varför inte. DOCK träffa honom inte själv första gången. Ha med en kompis gå på dubbel dejt eller något. Inte bra att vara med en främling även fast ni pratat via skype.
Ts, om du ska träffa honom så ta med någon. Träffa aldrig främmande människor själv. Även om du känner dig osäker med att träffa honom så vänta ett tag till. Vänta till du är helt säker! Men ta med någon oavsett.
Jag tycker det är liiiite sådär… "awkward" eller vad man ska säga, liksom allt står inte rätt till när en vuxen kille eller tjej över 20 år blir tillsammans med en tonåring under 18. Men när man är så nära 18 så kanske det är en annan sak, vad vet jag. Huvudsaken är att man aldrig träffar främlingar ensam på tomma platser. Ta med en kompis, eller träffas nere på stan där det är massa människor. :)
alltså, hur många våldtäkter och liknande sker inte i sånnahär situationer?
sååå onödigt att ens chansa..
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Var försiktig!!!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Så fort en vuxen människa visar intresse för ett BARN så är det något lurt. Jag kan tycka det är vanligt vett att barn är barn och inget annat! Jag skulle aldrig chansa, om det skulle hända något hemskt så kommer du säkerligen klandra dig själv eftersom du chansade.
Speciellt om man träffar folk över nätet så måste man vara väldigt försiktig, personen i fråga kan mycket väl verka hur trevlig som helst men det är så mycket som man missar, alla intryck som försvinner då man skriver ord och inte uttrycker dem själv med rösten till en person framför sig.
Självklart finns det undantag då den ena parten är mycket äldre än den andre. jag vill inte låta som en douche som drar alla över en kam men det finns väldigt många luriga typer som utnyttjar unga tjejers längtan efter kärlek till att utnyttja dem sexuellt osv.
Lita på din magkänsla! Var väldigt försiktigt för ditt egna bästa!
(Jag träffade min nuvarande pojkvän över nätet, han är 3 år äldre än mig(jag 17 och han 20 då vi träffades). Jag träffade hon om endast på offentliga platser till att börja med för jag ville vara säker på att han inte hade något fuffens för sig)
Åldern bryr jag mig inte om direkt, en kompis till (15) är tillsammans med en 23 åring. Dom har en fin och sund relation. Det jag reagerade på va att du träffat han på internet och att ni vill ses. Säger som många andra. Var försiktigt! Ta med någon, gärna en vuxen få saker kan spåra ut rejält. Upprepar andra här i tråden om du inte är 100% säker på att du kan lita på honom osv så ska du inte träffa han.
Lycka till :)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna