Ellie Gouldings konsert
Förlåt alla ni som tycker sånt här är "drygt" men kah måste bara skriva av mig! Igår fick jag se Ellie Goulding med min allra bästa vän efter att ha väntat i 4 år på det ögonblicket. Vi var dom allra, allra första som klev in genom dörrarna till arenan, dom första som gick fram till scenen och stängslet. Det var en så underbar känsla att 7 timmar av köande utomhus hade lönat sig, äntligen skulle jag få se henne. Det började komma mer och mer folk in, och vakterna bad oss att sätta oss ner för att "spara på krafterna", jag satt och skakade som aldrig förr, var så taggad och så nervös av någon anledning. Men så äntligen var det dags för förbandet, hon hette Cloe Hōwl typ! Hade inte hört talas om henne före konserten, men lyssnade på en av hennes låtar några veckor innan. När hon var klar väntade ännu en halvtimmes väntan, var så olidligt taggad och glad vid detta tillfället… går inte att beskriva känslan. Sen kommer hennes band ut, hennes bakgrundssångare… dom börjar spela introt till en av hennes låtar och tillslut kommer hon ut. Vid detta tillfället är jag så olidligt glad att jag inte ens kan behärska mig själv. Börjar skrika och hoppa, dansa och sjunga som en galning haha.. efter den låten kan jag iaf behärska mig lite och när hon kollade in i mina ögon, hon gick över halva scenen och tittar mig i ögonen hela tiden… jag kunde alla låtar utantill, även dom gamla. Efter den är slut tittar hon på mig igen och säger "It so funny to see that some of you still remember my old songs. That's amazing" Börjar då freaka igen.. hon kollade mig i ögonen mer än 10 gånger under hela konserten. Och skrattade när en säkerhetsvakt sprutade in vatten i munnen på mig och sa "Haha, you're doing a great job Steven" Vill så himla gärna tillbaka och får tårar i ögonen när jag tänker på det. Det var lätt bästa kvällen i mitt liv! Och jag var TVÅ METER ifrån henne. Två meter.. Miiiina bilder, kopiera inte snälla!
we're always chasing that paradise
Nää vad kul! :D
#1 Ja det var det verkligen!! :')
Gud va kul!
Vet själv hur det är att få se favorit-artisten/bandet live, speciellt när något speciellt händer. Sån sjuk underbar känsla.
Har varit med om liknande saker, så känner gen den känslan.
Men grattis, så sjukt kul för dig!
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Tack så jättemycket! Ja, jag var ju på Justin Biebers konsert också och det var ju såklart också kul, men detta var såååå mycket mer speciellt och fint. På Justins skrek alla bara hela tiden konstant, han hade som ingen kontakt med publiken och hade playback. Ellie hade ALDRIG det. Aldrig. Hon sjöng fel i en låt och började sjunga på nån helt random låt som inte är hennes egen ens, och när hon slutat och alla började applådera jättehögt och så sa hon "Thank you guys for that, you are so lovely" och sen som jag skrev i texten tittade hon på mig flera gånger och jag hoppas hon kommer ihåg mig haha.. åååh allt var så perfekt! Blir tårögd och vill bara tillbaka när jag tänker på det..♡
Haha förstår att det var en underbar upplevelse för dig.
När jag såg LM.C (ett japanska band) 2010 så under låten Oh My Juliet tog maya (sångaren) tag i min hand. Jag stod längst fram, men på långt ut på kanten. Kommer fortfarande på mig själv att le som en galning när jag lyssnar på den haha. Nya kompisar frågar vad jag ler åt ibland, och då måste man förklara typ haha x3
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Haha precis! Längtar varje vaken sekund tillbaka.. asså åhhhh