Tona håret
Hej på er! :) Jo, det är så att väldigt länge har jag velat bleka, eller tona mitt hår blont. Jag har endast haft ombre förut, och älskade verkligen den blonda färgen. Men, det är så att min mamma är helt emot att jag ska få bleka det. Så nu funderar jag lite på om det skulle gå att tona det blont? Jag är naturligt brunett, eller ja, har typ mellan. Har ganska ljusbrunt, ni kan se bilden nedan! Hur länge tar det för en toning att försvinna och kan man göra detta själv utan att det blir förskräckligt haha? Har kompisar som kan göra det åt mig annars men ja. Sen vet jag inte ens om jag skulle passa i det alls men tänkte köra lite yolo så blir det säkert bra haha! :) Tacksam för svar. :)
we're always chasing that paradise
Det går inte att få håret ljusare utan att bleka det, tyvärr.
~mikkan
Anledningen till det #1 sa är att om man bleker håret så drar man färgen ur det. Och det går ju inte att få tillbaka, det rinner ju ut i avloppet. Därför kan man inte heller tona det eftersom en toning är som en färgning, bara inte permanent. Och färga/tona gör man bara när man vill ändra färgen. Genom att blondera sig ändrar man inte färgen, man tar helt enkelt bort den.
Jaha, då var det som jag misstänkte då… :( Tråkigt! Så det finns som ingen "färg" som är blond?
#3 Jo, det finns det nog. I teorin kan jag tänka mig att det finns en väldigt ljus brun (ser blond ut, kanske ask) och att man tonar sitt redan blekta hår i den tonen. Sen vet jag inte hur det ser ut på marknaden, men i teorin skulle det funka. Har man dock så brunt hår som du har på bilden så är det bara blekning som gäller.
#4 Okej! Tack för ditt snabba svar! :) Och tack till dig, #1 också!