Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 676 ggr
linn8
0

Dumma rektorn!

Hej Jag måste bara skriva av mig lite och vill gärna veta vad ni tycker om det! Jo såhär, vi är ett kompis gäng på skolan (5 personer) och jag trivs riktigt bra med dom. "I" har jag känt sen jag var 2 år och vi kan varandra utan till. Vi har bråkat en del under början av skolåret (hösten) men inte nu längre. "S" är en ganska konstig kille som har en ovana att bitas och slåss (?) vet inte varför vi är med honom men han kan vara riktigt schysst. "Sa" är inte så ofta med oss men började i vår klass förra åtet. "D" har adhd och är lite bråkig speciellt med "S". Och jag. Vi har fått en ny rektor som gör ett dåligt första intryck, nämligen att rensa bland klasserna! Vissa får inte gå kvar, vissa måste byta klass mm. Men det värsta är att dom vill sära på oss. Vi har inte bråkad sen i slutet av september. Men ändå så fick alla i vår årskurs ett mail om att dom ska sära klasserna. (Var osäker på gruppen, får gärna ändras ifall det var fel!) Ingen av eleverna vill det, kan vi göra något? Anledningen till det är för att vår nya rektor vill bryta mönstret av umgänge och sära alla klasser… Tacksam för svar!

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

molam
1

Det kan väl vara ganska bra egentligen om klassen är en bråkig/stökig Klass utöver bara ert kompisgäng

Jag vet att min brors klass särades och delades in i 4 olika klassen bara för att den klassen var helt rabiat snackade mycket på lektionerna, bråkade slogs

Fast iof så tror jag att det var 13 av 20 som hade bokstavskombo i den klassen…

Men även fast du och ditt kompis gäng inte slåss och så kan fortfarande lärare/rektor se er som ett orosmoment i klassen om det bara var ni som skulle sära (förstod inte riktigt?) men i övrigt kan hela klassen vara en orolig klass för en lärare/rektor särar inte på en klass helt utan anledning.

Ni kanske inte ser er klass som stökig men övriga folk kanske gör det? Jag vet inte

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

linn8
0

#1 parallell klasserna är lite stökiga men inte vi… Varför i himmelens namn ska vi straffas??

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

molam
1

#2 DÅ kan det bero på att parallell klasserna är stökiga som ni ska splittras för att ni som är lugna ska han inflytande på era parallell klasser.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Splitter
3

#3 Tycker själv det både låter och är lite elakt och orättvist? Våran mattelärare satte oss tjejer bredvid dem stökiga killarna i klassen så vi skulle få ordning på dem. Detta resulterade ju i att vi själva inte fick något gjort. Det försämrar ju vårt eget betyg? Om lärarna skulle kunna få ungarna att lyssna och inte bete sig skumt skulle ju allt vara toppen… Varför ska vi bli lidande för att andra inte kan bete sig? Det är ju inte vårt fel liksom…

Never look down on someone unless you're helping them up ~

[Tilde]
0

Håller med om att det låter konstigt. Okej om det förstör hela klassen och stämning samt betyg… men att bara sära på ett gäng för de kanske är lite bråkiga låter bara skumt.

Det bästa är nog att prata med honom och förklara hur ni känner. Kanske till och med få med en förälder på er sida.