Skriva en bok i skolan
Hej, vi ska skriva en bok i skolan men jag vet verkligen inte vad jag ska skriva för nåt. Så jag undrar om ni kanske har några tips?
Jag vill helst att det ska vara djur relaterat.
Men kom med förslag tack!
Vänta, vadå skriva en bok? Fiktion? Poesi? Och bok? Varsin, som ett projekt? Eller ska ni skriva en tillsammans?
Ptja, jag kan ju säga att om du pratar om en riktig bok så får du räkna med att det tar några år. ;)
Men djurrelaterat, så går det väl att samla ihop fakta kring ditt favoritdjur, om det inte ska vara fiktion. Problemet är väl att ska det skrivas till en bok så får du inte bara ta information från andra källor hur som helst.
Om du snarare menar att ni ska skriva en uppsats så har jag massor med förslag…
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Har vart lite otydlig. Vi ska skriva en saga eller en novell och vi jobbar helt ensamma.
Då är det ju en helt annan sak.
Det går ju t:ex att skriva om djur som en symbol för något, t:ex kanske en tjej som är ensam eller går igenom något jobbigt (kanske hennes mamma har cancer eller så) och hon har en hund som blir hennes bästa vän och hennes stöttepelare genom den svåra tiden. Annars kan du ju skriva om någon som önskar sig ett djur mer än allt men inte får det hon vill ha, utan måste hitta ett eget sätt att få det djuret. Men hur lång ska den vara och vad för slags genre skulle du vilja skriva?
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"