Dölja mina ärr
I ungefär 2 år har jag haft STORA fula ärr på knäna pga att jag trillat och slagit mig så illa. Så fort jag visar knäna så ska folk alltid stå och glo på dem och jag tycker det är så jobbigt! Tyvärr så vänjer jag mig aldrig till tittandet. Nu i sommar kommer min bror att gifta sig och jag tänkte ha en klänning som visar knäna. Hur kan man täcka ärren? Smink? Eller vad ska jag ta. Eftersom att ärren har fått sån glansig hud så är det svårt för tex foundation att sitta kvar, finns det någon produkt som gör att det sitter kvar? Tacksam för svar!
Ärren är 2x2 cm och dem står ut Liiite.
Du kan ju alltid ha strumpbyxor eller knästrumpor på dig.
Har du provat fast concealer eller foundation i krämform?
2x2 cm är ju dock ganska litet.. är du säker på att de inte bara är du som ser dom? c: Annars knästrumpor om de passar till klänningen såklart, använder mig själv nästan alltid av knästrumpor om jag har shorts osv. Eller strumpbyxor om du inte vill ha nåt som syns så mycket bara ett par vanliga tunna svarta nylon^^
Kat von D hade väl någon foundation som skulle vara bra nog att täcka tatueringar. Den borde ju funka för att täcka ärr också. Vet dock inte om den går att köpa i Sverige.
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Linda Hallberg har tutorials på hur man täcker över ärr. Du kan googla hennes namn + sminka över ärr, eller se om hon har en video om det på youtube också. :)
Tack så jätte mycket alla!
Har också ett fult ärr på ena knät, det sticker ut och ser skumt ut haha.. jobbigt :(