Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1668 ggr
CupcakeGod
2014-02-09 12:41
2

psykisk kollaps

Någon som vet vad man ska göra om en djup depression förvandlats till en psykisk kollaps. När man är timmar ifrån att ta livet av sig?

Frågar av ren nyfiket.

Leon1973
2014-02-09 12:45
2

Har man kända problem sen tidigare med depressioner osv så har man kanske redan en psykolog, då kan det vara läge att ringa honom eller henne och be om akut hjälp. Eller så ringer man till sjukvårdsupplysningen och ber om råd hur man kan få komma till psykakut.

Problemet är att när man kommit så långt att man har kollapsat så finns det inte i tankarna att ringa efter hjälp.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

CupcakeGod
2014-02-09 12:46
1

#1 Oh, då vet jag. Tack för hjälpen :)

Leon1973
2014-02-09 12:52
2

Eller så söker man sig till vänner som man litar på och får snacka med dem och få hjälp den vägen..

Något du behöver prata om?

CupcakeGod
2014-02-09 13:16
3

Nja, inte riktigt. Min vän betedde sig lite märkligt och jag blev lite orolig.

Uppskattar verkligen att du är så snabb på att svara!!

Leon1973
2014-02-09 13:25
2

Om du är orolig för din vän så tycker jag att du ska sätta dig ner med denna bara ni två och helt enkelt fråga…

Jag är lite orolig för dig, hur mår du?

Nu kan man inte jämföra en psykisk kollaps med att gå in i väggen eller vara utarbetad som jag var, men en person på jobb fångade signalerna och såg att något inte stämde och tog in mig i ett rum och frågade hur jag mådde. Bara det faktum att någon ser och att man får tala ut gör väldigt mycket.

CupcakeGod
2014-02-09 13:31
2

Det ska jag göra. Hon svarar inte när jag ringer så det blir nog att klä på sig och hälsa på henne helt enkelt. 

Ju, jag mår faktiskt jätte bra just nu. Tack för att du frågar. Det värmer i hjärtat.