Lindra PMS
De senaste månaderna har min pms blivit mer och mer värre varje gång! Jag blir verkligen irriterad eller arg för ingenting..
till exempel: Häromdagen skulle jag sätta mig på stolen i matsalen och då var det spillt vatten på stolen, jag märkte inte det och satte mig i det.
Det vart som svart bara och jag vart så sjukt arg..jag bara slet ut en annan stol och ställde den på min plats och typ slängde iväg den blöta stolen och typ skrek "MEN VAFAAAN SKA DET VARA SÅ JÄVLA SVÅRT ATT TORKA AV STOLJÄVELN OM MAN SPILLER ELLER??!?!?!"
Dessutom vart jag inte ens dyngsur i rumpan direkt utan bara pyyyyttelite som inte ens märktes, och dessutom hade jag svarta jeans så det var ingen big deal.
Sen när jag satt mig igen så tänkte jag bara "men gud vad höll jag på med? varför gjorde jag så?"
Och om mamma bara frågar mig "hur har din dag varit då?" Så blir jag typ sjuuukt irriterad och stör mig så mycket och bara fräser "bra?"
Jag blir oxå irriterad så himla lätt och det är inte kul alls :/
Det bara svartnar och blir så arg att det kokar i mig.
Har ganska lätt för att bli arg och irriterad annars men det är grovt mycket när jag har pms :(
Finns det nåt man kan göra åt detta? :(
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
På hälsokost (eller nätet) finns det en liten magnet som man fäster i trosan, den hjälper både mot PMS, mensvärk, endometrios och annat otrevligt. MN8 heter magneten.
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
Munkpeppar har dokumenterad effekt mot hormonella besvär såsom PMS! :) Du kan hitta det bland annat på Alyose.se . De säljer egentligen till hästar, så produkterna är rena och smakar inget vidare i sig… Går bra att blanda i t.ex. smoothie eller yogurt! Alyose har en Fb-grupp också som heter "Älskade Sätra brunn", där de svarar på frågor om dosering eller andrs funderingar.
Prata med din mamma så kan hon säkert hjälpa dig. Mammor har ju PMS åxå så dom vet ju hur det är. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Har man riktigt jobbiga PMS besvär så kan SSRI (antidepressiva) hjälpa till. Jag har själv jättetuff PMS så jag äter SSRI när PMS:en drar igång fram till mens. Min vardag skulle bli betydligt tuffare utan medicineringen.
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se
Oj vad jag känner igen mig i det du skriver! Har tyvärr dock inga tips, min pojkvän får ta den mesta smällen 😕
Känner igen mig, jag har helt enkelt lärt mig att hålla mig undan från folk när de är så. Det slutar dock med att jag blir så uttråkad av att jag isolerar mig att jag lägger mig och sover på dagarna. Sen betyder det ännu mer sömnlösa nätter än vanligt då jag kan sitta och gråta för ingenting alls.
De enda tips jag har är väl att hålla sig undan så folk i ens omgivning slipper ta det men de är väl kanske inte de bästa heller^^
Okej tack för tipsen hörni :)
De är inte så kul, jag blir inte irriterad liksom utan jag kan verkligen få värsta utbrotten och det bara kokar i mig verkligen..aja ska kolla upp era tips :)
Och skönt att de finns andra som oxå blir såhär.
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥