Vad är du stolt över?
Jag tror att alla skulle må lite bättre om de kunde känna sig stolta över något ..stort som smått. Jag har själv mått väldigt dåligt och har då aldrig kunnat känna mig stolt över något. Men nu är jag stolt över mig själv för första gången i mitt liv…
Jag har slutat självskada, slutat dricka cola, slutat röka och gått ner 40 kilo..Detta trots psykisk ohälsa, mammas död och MS-diagnosen som komplicerat mitt liv.
Vad är ni stolta över?
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
WoW vad DUKTIG du är! Grymt imponerande vad du har tagit dig igenom och lyckats vända på trotts alla dina motgångar!!! Du är stolt verkligen med all rätt! 👍
Svårt att följa dig i att berätta vad man själv är stolt över bara.. ha ha..
Tyvärr har jag svårt att se något som jag är stolt över alls.. vet inte vad det skulle vara.. själv känner jag mig mest bara misslyckad på alla vis.. Orkar inget trots att jag inte har något emot mig som tex du har med MS, död i familjen etc..
Jag har det bara bra, har inget skadligt för mig, jag bara orkar inte mer än hälften om ens det, av vad vanliga människor orkar, kan och klarar.
Jag kan bry mig om… men göra något konkret annat än ge ord orkar jag inte… :/
När andra som har det svårt på något vis lyckas blir jag dock glad! För det ger mig hopp om att jag också ska klara mig ur min orkeslöshet och kanske komma mer på fötter jag med någon dag.
Mitt mål är att bli "normal" helt enkelt typ… suck!
Godnatt för sent för mig nu egentligen, blir extra deppigt då! ;)
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Det enda jag kan komma på som jag är stolt över mig själv just nu är nog att jag vågade komma ut som homosexuell till alla i min familj och klass :P
Kämpade verkligen hela livet med det och mådde dåligt över det och det var bara hemskt. Ville verkligen inte vara homo och försökte ändra på mig hela mitt liv.
Jag är stolt att jag har lärt att acceptera mig själv och älska mig själv för den jag är, och att jag vågar komma ut med vem jag är till andra.
Grymt bra jobbat. Vad fin du är!
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#1 Jag känner igen mig så otroligt mycket i det du skriver. Jag har aldrig tidigare tyckt att något jag gjort varit bra. Jag tror att mycket hade med min egen självbild att göra. För det borde ju inte krävas att man ska göra extrema livsändringar för att man ska känna sig stolt.
Man får nog precis som med självförtroende och självkänsla öva för att bli bättre på att känna sig stolt. Jag tror att det bästa är att inse sina begränsningar , leva livet efter bästa förmåga och vara stolt över det. Det är först nu när jag accepterat att jag inte kommer bli "normal" som jag faktiskt kan släppa många av de föreställningar om hur jag borde vara och faktiskt känna mig stolt över det jag kan och har lyckats med
#2 Otroligt starkt av dig. Ingen ska behöva må dåligt över sin läggning och jag tycker det är tråkigt att vi lever i ett samhälle som får människor att känna skam för något som man inte borde behöva skämmas över.
#3 Tack så mycket :)
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Jag är stolt över tiden då jag blev utfryst av mina bästa vänner och var helt ensam, men ändå klarade mig igenom det och aldrig slutade tvivla på mig själv eller hur mycket jag älskar mig själv. 🙂 Jag var stark igenom allt och lät ingenting bryta ner mig!
Kan absolut inte komma på något jag är stolt över.
You will never see me cry.
Jag är stolt över att jag lyckats kämpa mig igenom hela mitt liv.
-
Vad fin du är! Och bra jobbat verkligen, TS! :)
Haha ingenting förutom att jag badade isvak för nån dag sen xD whoop!
Jag är stolt över att jag accepterar mig själv och tycker jag är bra och fin som jag är :)
Förr hade jag ett stort självhat som jag nu arbetat bort, är riktigt glad över det :)
Jag är stolt över att jag håller på att ta tag i mitt liv (utbränd bland annat) och för att jag klarat mig 3 av 5 månader utan min pojke, starkt gjort! Även stolt över att jag bestämt mig för att plugga igen (plugga upp gymnasiebetyg) Är 19 år och är väldigt mycket "vill inte plugga, vill ha ett liv", dock kommit fram till att JAG måste plugga klart iaf gymnasiet för att ha ett liv :). Skall bli kul!
Jag är stolt över det mesta som jag gör :)
Inte allt såklart, alla gör dumma saker men nu var det länge sedan jag kände att "Shit, detta var dumt att göra.."
:D
Jag är stolt över att jag fortfarande lever. Att jag fortfarande ler och skrattar och att jag lyckats hjälpa så många igenom deras svårigheter. Att jag är klok och rationell, och att jag lärt mig att mina känslor också är viktiga.
Att jag kommit över flera fobier, att jag blivit tryggare i mig själv och insett hur kul det är att lära känna sig själv. At jag blir klokare och klokare eftersom åren går och att jag lärt mig identifera mina styrkor och ser mina positiva sidor, inte bara mina negativa.
Men mest av allt är jag stolt över att jag nu vågar vara annorlunda. Jag är stolt över att vara annorlunda! Jag törs vara mig själv utan att vara rädd för andras åsikter!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jag är inte stolt över nånting. Mitt liv är ett skit och bara en person bryr sig om mig, men samtidigt så är h*n som de andra. De jag är stolt över är att jag har börjat om mitt liv en gång. DÅ var jag stolt. Nu blev mitt liv ett skit igen.
Trololololololololololo
#14 Du klarar det!❤️
-
#14 Sätt en fot framför den andra och sikta mot drömmål för framtiden så löser sig resten! :)
jag är stolt över att jag slutade röka!
#14 Let's be besties <3 :)
Jag är stolt över att jag inte "tar någon skit" längre. När jag var yngre lyssnade jag otroligt mycket på vad folk tyckte om mig, om hur jag var, hur jag såg ut. På iFokus fick jag väldigt mycket pikar och elaka kommentarer som gjorde mig jätteledsen till en början, nu är jag härdad och låter verkligen ingen trycka ner mig 🙂 Det var tufft att ta sig dit men man känner sig mycket bättre när man bara kan låta alla kommentarer rinna av sig.
Jag är stolt över mig själv! Stolt över det jag åstadkommit och stolt över att jag är stark och trygg i mig själv.
Jag är otroligt stolt över min musiksmak 🎧
Nämen antar att jag är stolt över att jag har gått igenom allt själv, utan någon vän eller annan stöttande varelse vid min sida, och att jag idag står starkare än någonsin.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
egentligen har jag INGET att komma med när jag läst andras saker de är stolta över…Jag hoppas att jag ska komma över min osäkerhet och konstanta ångest jag lever…det jobbiga är att jag inte vet varför jag får sådan ångest…vill bara sluta leva ibland. Jag hoppas iaf att nästa gång jag ser en sådan här tråd så vill jag kunna säga att jag är stolt över att kommit över mina ångest attacker jag får och att jag känner mig helt hel och hemma i kroppen jag bor i.
storkramar till alla som känner sig stolta över något jag ser upp till den styrkan!
#22 Styrkekramar till dig. Fortsätt kämpa. 🤗
we're always chasing that paradise
#22 Du birde vara stolt över att du fortfarande lever, trots ångest och motgångar i livet. Kram!
-
Jag är stolt över att jag har orkat ta mig igenom 19 år med ryggmärgsbråck och att jag går lite annorlunda och allt annat som detta handikapp medför. Detta gör även att jag måste orka leva med konstiga blickar dagligen & fula ord som sagts om mig förut som aldrig försvinner, så som vingelapa & att jag är ful och konstig. Mitt självförtroende är på noll just nu.
Jag är stolt över att jag tog mig mod att göra slut med mitt ex, jag mådde inte bra i det förhållandet alls men jag ville inte bli ensam just för att jag vet att jag aldrig lär få ett seriöst förhållande igen… känns väldigt avlägset att få någon att älska & kunna hålla om och pussa på igen just nu.. så jag är även stolt över att jag orkar med att vara singel, som jag absolut egentligen INTE vill vara, det är det tråkigaste som finns…
Jag är sjukt stolt över att min Andie cosplay blev så jäkla bra! Lyckades till och med lura två människor som KÄNNER Andie (deras ena roddare och en av hans bandmedlemmar) att jag var Andie. Hihi!
Sen är jag stolt över varje gång jag lyckas övervinna mina fobier och rädslor!
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Haha läser den här tråden och känner att jag har ganska mesiga saker att vara stolt över, men iaf…
En sak jag är stolt över är att jag inte är osynlig längre, och att jag kan prata med människor oftast utan problem om jag är ensam med dom, oavsett om jag känner människan eller inte.
Jag är även stolt över att jag trots allt skitsnack från en fd vän så kan jag fortfarande prata med henne utan att få ett utbrott på henne… 😊
Mer spännande än så är jag inte. 😃
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Är stolt över att jag har lyckats äta 3 dagar i rad nu utan att få ångest.
I can't drown my demons, they know how to swim.
Ni som tycker ni har dåliga saker att vara stolt över, känn inte så! Alla börjar vi nånstans och det är så svårt att se ljuset i bäckmörker.
Var stolt över att ni kämpar, var stolt över att ni kanske är duktiga på att laga god mat eller baka, eller att ni har mycket kunskap inom ert favoritämne (djur kanske?) eller att ni är duktiga på att teckna kanske.
Var stolt över att ni inte röker, att ni inte testat droger, eller vad det kan vara. Var stolt över att du är snabb på att lära dig sångtexter, eller att du är duktig på ett instrument.
Det finns alltid nåt att vara stolt över och alla borde våga vara mer stolt över allt ni gör bra eller är duktiga på! Att våga vara stolt över sig själv är enormt stärkande för självkänslan!
Det kan vara så "litet" som att man var jättesugen på kakorna man har hemma men åt mat först. Det kan vara att man inte orkade göra läxan men gjorde den ändå.
Ni har SÅ mycket att vara stolta över, tro mig! 🌺
Jag är stolt över att jag lever trots allt.
#0 Gud vad bra du är! Stor eloge! 🌺🤗
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -