Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 5894 ggr
Mummlis
0

Vilken foundation är bäst?

Hej alla, jag hade tänkt skaffa min först foundation, men jag vet inte vilket märke eller vilken sort som är bra.
Så svara där nere vilken ni tycker är bäst :)

[erikam]
0

Maybellines "fit me" tycker jag är bra. Den är lätt och matt, blir inte som en kaka i ansiktet som det lätt kan bli. Ligger på typ 175-200 kronor, jag minns inte riktigt. Den är lätt att reglera hur mycket man vill ha och smälter in fint i min hy. Det är dock svårt att tipsa om foundation för det är så beroende på vilken typ av hy man har. Bäst är att låta någon kunnig i en butik hjälpa en att testa tycker jag :). Glöm inte något bra puder också, tipsar om samma serie där!

IdaKw
0

Gillar också Fit Me :)

Jojaton
0

Har du torr, fet eller normal hy? Vill du att den ska täcks mycket eller bara jämna ut hudtonen? Vill du ha en glansig eller matt finish? :)

Johanna - Instagram

Idakarrlsson
0

Tycker också om Fit Me. Jag köpte min Fit Me foundation för 145kr på kicks. :D

Men viktigt som #3 säger, tänk på vilken hudtyp du har och hur du vill ha ditt resultat.

Lycka till! :)

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

[Lupse]
1

Jag tycker man ska investera i ett dyrare märke. Svider lite i plånboken med helt klart värt det enligt mig. Men som sagt, tänk på vilken hudtyp du har. Jag har blandhy som går mot det fetare hållet på somrarna och brukar använda clinique för fet hy (glömt namnet på exakt vilken av deras jag använder). På vintern blir jag så otroligt blek att endast makeup store har den färgen och den kvalitén på makeup jag eftersträvar :)

[Xani]
4

Min första foundation var Fit Me, och den är absolut helt okej. Men nu har jag utvecklats i smink och vill ha lite bättre foundations. Fit Me är billig, och är absolut värd pengarna. Men man ser ganska sminkad ut när man har den. Även om man tar lite och har rätt färg syns det att man är sminkad. Wake up Make up från Isadora är annars en riktigt bra foundation, som överraskade många. Den är billig, lätt att få tag i, och ger ett väldigt naturligt resultat. Tillskillnad från Fit Me ser man inte lika sminkad ut, och den lägger sig inte i vecken på huden. Ta den du tror passar dig, då det skiljer sig en del mellan olika hudtyper. Ett annat tips är att googla recensioner på de foundations du är intresserad av, alltså bloggare eller nåt som har testat och skriver vad de tycker om foundationen. Både Fit Me och Wake up Make up har överlag positiva recensioner. Många blev överraskade av Isadoras foundation, vilket jag också blev. Många tyckte även att Fit Me kunde ge ett ganska sminkat resultat och satt sig lätt i vecken och en bit in på dagen kunde man se lite glansig ut i T-Zonen. Men överlag ganska positiva recensioner för båda! Vill du ha en dyr foundation är det en annan sak, men de billigare kan också vara riktigt bra. T.ex Wake up Make up från Isadora.

http://www.kicks.se/isadora/makeup/bas/foundation-c104/wake-up-make-up-foundation-spf-20-p31023

http://www.kicks.se/maybelline/makeup/bas-c94/fit-me-foundation--p24082

CupcakeGod
0

Makeup Forever HD foundation och Diorskin Airflash Spray foundation är typ bäst på marknaden just nu. Det märks inte ens att man har foundation på sitt ansikte. 

Det går att köpa båda på Sephora.

hund_katt
0

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Jojaton
0

Om det är hennes första foundation är det kanske inte riktigt läge att lägga 500-700 spänn på en? Det finns bra drugstore foundations, speciellt innan man vet hur man ska applicera rätt, vad man har för hudtyp, hur man vill ha sin finish osv hjälper det inte riktigt att man har "den bästa foundation som finns på marknaden" - det kan se kakigt och översminkat ut ändå. Jag är inget jättefan av Fit Me, tycker inte den smälter in jättebra och har inte den täckning jag vill ha (concealern är dock en favorit!). Vill du ha en mineralfoundation är Tikei bland det bästa du kan få, annars gillar jag just nu Rimmel Stay matte Liquid Mousse eller Maybelline Dream Satin Liquid. Men smink är väldigt personligt och det som funkar bra för mig kan vara det sämsta för dig osv!

Johanna - Instagram

Officielle
0

Tycker absolut inte att priset avgör om en foundation är bra, dessutom har ju alla olika åsikter och hudtyper som några i tråden redan nämnt. 

Jag köpte en foundation från Make Up Store för 300 kr, den är värdelös. Går inte att blanda in i hyn, är tjock som smör och blir kakig på några sekunder.

Min favoritfoundation är Loreal Paris True match foundation, inte jättedyr men den är klart värt vad de kostar. Den klir aldrig kakig om man använder puder ovanpå, håller hela dagen och den täcker riktigt bra(jag behöver aldrig använda concealer med den). 

Precis som för många andra var Maybelline's Fit me foundation min första, den är helt okej om man inte vill täcka så mycket. För mig sitter den inte särskilt länge även med puder och jag har normal hy. Använder den ändå när jag vill se mer naturlig ut, helt ok! 🙂

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Mummlis
0

Tack för alla jätte bra svar :)

Jag har en ganska normal och ljus hudtyp och eftersom de flesta av er rekommenderade fit me foundationen tror jag att jag ska prova den :)

Tar ni först på er foundation eller concealer, för några gör olika men jag vet inte vilket som är bäst?<3

Officielle
0

Tycker att det funkar bäst om man använder concealer efter foundation, annars smetas concealers bort lite när man har på foundation. 🙂

Lyko.se har en kamanj på Maybelline's Fit me foundation just nu!

http://www.lyko.se/maybelline-new-york/maybelline-fit-me-foundation-110-porcelain

Mummlis
0

#12 Okej, tack för länken håller på att kolla på den nu xD

Tack, för tipset med concealern också :)

IdaKw
0

Jag tar foundation först, concealer sen puder :)

Officielle
0

#13 Lycka till med och hoppas du hittar en foundation som passar dig! 🙂

Mummlis
0

#15 Tack, jag hoppas också xD

[gossi15]
0

fit me från maybellin har ja o den fungerar bra!