Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2298 ggr
[Spoon.]
0

Hjälp.

Hejhej. Jag måste få skriva av mig.

Okej, Så, jag har börjat mått dåligt igen och min ångest har kommit tillbaka värre än någonsin. Jag skär mig igen, jag vill dö igen och jag har tappat matlusten helt.

Jag skadade mig förr och försökte ta mitt liv många gånger, i 3år. Sedan blev allt bättre men nu är det tillbaka. 

Ingen vet om att jag mår såhär igen. 

Jag hatar mig själv så sjukt mycket. Jag har alltid hatat mig själv, men mycket mera nu. 

Jag har varit med om så mycket hemska saker i mitt liv.

Och nu orkar jag verkligen inte mer. Jag har socialfobi så jag går inte i skolan och jag har en diagnos. 

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag vågar inte prata med någon och jag hatar staden jag bor i. Min familj vill hjälpa mig men jag vet inte hur jag ska säga det till mamma, jag vill inte att hon ska vara ledsen igen. 

Jag… Vill ta mitt liv. Och… Det kommer hända snart.

Emmetem
9

Klart du inte ska ta ditt liv!

Det är verkligen hemskt när en människa tappar kämparglöden sådär. Många människor glömmer att de inte är ensamma. Utan de har massor av folk som bryr sig om dom, utan att de kanske märker det just då! Glöm aldrig att du är aldrig ensam. Har du varit och pratat med någon? Det kan underlätta oerhört att få lätta på sitt hjärta.
Kämpa på och håll ut! Det är så sjukt jävla värt det när man väl har lyckats. När man står där några år senare och tänker: "Jag tog mig igenom det, och jag är lycklig!". Att ta sitt liv löser inga problem. Det är bara att kasta bort ett underbart liv! Livet kanske känns skit och det känns som om inget går bra. Men även om det känns så nu så glöm aldrig att ditt liv blir vad du gör det till. Det är aldrig för sent att ändra på sin livsstil, och bli lycklig. Vissa människor behöver bara starta om på nytt, få en ny start i livet där man får chansen att forma sitt nya liv efter sina egna behov. Jag vet att du kommer lyckas om du bara fortsätter kämpa 🙂

Glöm inte att du aldrig är ensam, det finns alltid folk som bryr sig och vill hjälpa.

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

iloovedogs123
1

jag skulle nog tagit hjälp av en psykolog eller kurator eller liknande. jag har varit i samma sits som du och det var megaskönt att prata av sej och få hjälp. hoppas du mår bättre snart. kramisar!

Weasley
0

En sak bara, ett X i rubriken skulle passa ..

Trololololololololololo

Mli.H
0

Jag har en kompis som har socialfobi. Hon hade det svårt och var mest hemma. Nu är hon 20 år och hon har hittat en pojkvän som hon älskar och tillsammans har hon flyttat till en lägenhet :)

Livet blir bättre! Du måste bara hålla ut. 

*Mina råd är att söka upp en kurator eller psykolog. Finns t.ex i skolan.*Prata med din mamma även om det är svårt. Hon vill nog hellre att du pratar med henne ordentligt än att du tar ditt liv. * Hitta en hobby. Hitta något i livet som du kan älska och pigga upp dig själv med. T.ex Träning är grymt bra dom man blir gladare av att springa (vetenskapligt). Det gör också att du kan komma bort från allt ett tag. * Lås inte in dig. Försök att vara öppen hur svårt det än är! När man är ledsen stänger man ute alla vilket gör en mer ledsen. Det blir en spiral som slutar i ett svart hål av sorg. Gör ditt bästa för att vända på denna spiral. * Låtsas inte! Är du ledsen så visa det! Hjälpen kommer komma!

[gossi15]
0

Livet blir verkligen bättre!! håll huvudet högt du är vacker och var stark. 

Det är många gånger jag känt att jag vill ta mitt liv och att det är jordens undergång för många dåliga saker som hänt i mitt liv. Men det blir verkligen bättre sen! 

Ja hade socialfobi en lång period. SE mig nu! jag har aldrig varit såhär social förrut i mitt liv och jag kan verkligen prata med okända och allt helt utan medicinering!