Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 1689 ggr
fsigge
2014-02-10 15:46
3

ok...

åh, jag blir så irriterad! Eller är det bara jag? Ordet ok. Det stör mig såå mycket! För mig så låter det lixom" jaha, vem bryr sig?"

t.ex

jag: hejHar fått en hund!

hon: ok

jag: …

Sa till mina kompisar att jag verkligen hatade de ordet dom bara " jag men det är väl bättre än att inte säga något alls" men det är det! 

Eller är det jag som är knäpp?

Frida

Ellenor123
2014-02-10 15:49
3

Håller med! Hatar även "mm" och "hehe" 😃 Låter så drygt!

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Hanna
2014-02-10 15:51
2

Jag tycker det är jätteirriterande. Då kan man väl åtminstone skriva "okej" då. Men "ok" känns verkligen "vem bryr sig?". 🤪

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Sweelin
2014-02-10 16:02
0

Håller med 😃 Hatar 'mm' mer dock 😐

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Calcifer
2014-02-10 16:47
8

Både "ok" och "mm" och dylika meddelanden leder omedelbart till att jag slutar prata med personen och inte hör av mig igen fören de gör det. Tycker det är så otroligt drygt. Det finns vissa situationer då jag kan förstå det, t:ex om de är på väg hit och gått vilse och jag sms:ar vägbeskrivning. Då förstår jag att det kanske blir "ok", för de är på språng och kommer snart träffa mig ändå. Kan också förstå "ok" om jag t:ex säger "kommer snart, ska bara hämta nåt".

Men om man har en riktig konversation och plötsligt är svaret bara "ok" eller "k", så blir jag så sjukt provocerad. 🤐

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

:holmgreen:
2014-02-10 16:55
0

Jag håller också med, "ok" låter väldigt drygt. Förutom när min pappa skriver det, för han tycker att han har bättre för sig än att skriva massor av långa sms, därför får man ofta svar som "ok", eller inget alls haha xD 

Men ah, "ok" känns drygt. Samma sak med "mmhm".. Vad är det för svar liksom? Speciellt när människor använder det på ett konstigt sätt. :0 Samma sak med "hehe". Går den personen runt och skrattar "hehehehehehe", eller vad? Inte alls psyko…nejnej.

[Nothronychus]
2014-02-10 16:59
0

"ok" och "okay" låter olika i mitt huvud :)

fsigge
2014-02-10 17:09
0

#5 de ända min mamma skriver till mig är ju bara "ok" och det bryr jag mig inte om. Om jag skriver "jag e me Emma" så hon skriver "ok" så bryr jag ju mig inte.

Frida

Mli.H
2014-02-10 17:17
1

Man kan ju skriva vad kul! Eller i ditt fall #7 "uppfattat :D" eller något! Det finns massa andra ord än ok!

dermot
2014-02-10 17:25
0

Jag skriver ok i sms och sånt men oftast ihop med annan text xD typ "ok men nu gör vi såhär" eller liknande. Men jag är å andra sidan så jäkla lat när jag skriver med komoiaar, jag använder väldigt sällan tecken då hahaha, skitstörigt men jag orkar inte ändra till symboler på mobilen xD K är ju konversationkiller verkligen.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[MARWAKE]
2014-02-10 17:38
1

Håller med dig TS

Clementinbarn
2014-02-10 17:41
0

Precis som alla andra så stör jag mig också på det! Det är bara en av mina vänner jag inte bli irriterad på när jag får ett ok som svar då jag lärt mig att hon är sån på sms mot alla. 
Ok, K, hehe, mm och ":P" är sånt jag stör mig på att få som svar 🙂

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

[MikeW]
2014-02-10 18:49
5

Beror väl på i vilket sammanhang? 

Spelar ingen roll ifall man säger "ok", "okej", eller "k" ifall någon från början säger "jag har fått en hund!" låter fortfarande drygt :P

Själva ordet är inte drygt, men det beror på när man använder det som gör det drygt.

[EllenAlicia]
2014-02-10 19:37
0

de beror om de bara skriver "ok" elr forstsätter prata :)

[gossi15]
2014-02-10 20:48
0

Håller med! men tänk på att många som skriver ok menar okej. för okej låter väl inte lika drygt?

Jag läser ok som O K. och det tycker jag är drygt. Men mindre drygt ifall någon skriver okej. 

Och Hehe tkr jag också är ganska drygt. och samma sak med mm beroende på syfte!

Smullis
2014-02-12 02:40
0

Fast "mm" skriver jag jätteofta haha :I Dock inte bara "mm" utan "Mmm :$:*" isf. Så om nån skriver det till mig så bryr jag mig inte direkt, dock ett "ok".. nej, det är det värsta haha :(

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Lia
2014-02-12 12:06
0

Jag HATAR när folk skriver både ok och mm. Alltså… Hrmm.. Man sitter och har skrivit ett riktigt långt meddelande, och till svar får man "mm" eller "ok..". Några i min krets har börjat förstå mitt har mot de svaren, men långt ifrån alla :P

SLCH
2014-02-12 12:20
0

Det är för att människor inte har någon respekt för språk längre. Vilket är väldigt tråkigt, då det är så bildande att kunna föra sig korrekt. Både såsom både i tal och skrift. 

Och ja! Det är fruktansvärt förargande!

[Tilde]
2014-02-12 20:36
1

Jag har fått bästa smsen av min kompis David: "…" 😂 Slår ju "ok"!