Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kärlek-och-förälskelser
Läst 679 ggr
miinoo
0

Ska man, eller ska man inte?

Jag har börjat snacka med en kille på nätet. Vi har snackat i någon månad nu. Vi snackar i skype dagligen, vi har även camat lite. Vi har alltid roligt när vi pratar, samtidigt som vi kan snacka om mer allvarliga saker också. 

Vi har tagit upp det lite om att träffas, då båda verkar rätt sugna på att träffa varandra. Då tänker jag 10 gånger om och verkligen försöker att hitta alla fel som man bara kan hitta, för att han inte ska vara han. Jag har lyssnat väldigt noga på vad han har sagt och vad han säger, och det upprepas alltid saker och jag kan verkligen komma på något som han har sagt olikt någon gång. 

När vi snackar känns allt verkligen så enkelt och ta inte detta fel nu, men är han den han säger att han är så är jag helt kär. Vill bara snacka med honom hela tiden.. 

Men är det värt att träffa honom?

Spade
1

Om ni så gärna vill träffas, gör det. Men eftersom att det är första gången som ni träffas, se till att träffas i stan där det är mycket människor -- ta en fika på ett kafé eller något. 

Om det inte känns bekvämt nog, fråga en vän som kan följa med? :)

Calcifer
3

Ja varför inte? Jag har träffat typ 20 pers jag bara hade träffat på nätet innan sedan jag flyttade till Japan. Men ses absolut publikt där det finns mycket folk. Ha även en överenskommelse med en vän om att du ska skicka sms t:ex en gång i timmen och gör du inte det så måste hon ringa, svarar du inte får hon ringa polisen. Men det förutsätter ju också att du inte bara glömmer bort att höra av dig.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

elinkw
0

Ja, det tycker jag. Men som alla sagt åvan så se till att vara på ett public ställe mycket folk så ska det nog gå bra. Jag har nog träffat nittio procent av alla mina vänner via internet, och det har aldrig varit några problem. Man märker ganska fort om det är något skumt etc.

Jag var lite tveksam med en snubbe som verkade alldeles för bra för att vara sann, men jag träffade honom ändå och det gick alldeles utmärkt.

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se