Mina föräldrar bråkar JÄMT med varandra.
Ja, så är det. Jag vill ABSOLUT INTE att de ska skiljas. Jag har redan nu tänkt på julen utan mamma eller utan pappa. Min systers pojkväns barn (Min syster är bonusmamma) är 7 år och hennes mamma bor i Karlsborg medan vi bor på en annan plats. Det tar 7 timmar att åka ifrån hennes pappa till hennes mamma. Och det värsta är att det är hennes mamma som har valt att flytta till Karlsborg, och skyller på min syster och hennes pojkvän! Asså åh jag blir så frustrerad! Jag vill verkligen inte att pappa och mamma bråkar. Någon mer som har det såhär? (Oftast mammas fel, hon blir sur för det mesta..)
Trololololololololololo
Jag har skilda föräldrar, och det behöver ju ABSOLUT inte bli så att du måste välja en förälder att bo med om de nu skulle skiljas. Men föräldrar bråkar, så är det. Det gör även syskon, vänner, släktingar osv. :) Jag har haft skilda föräldrar sen jag var 3 år, så jag vet inte om jag bara är "van" då med att ha skilda men jag tycker det är otroligt skönt! Jag är hos mamma en vecka och sen går jag till pappa en vecka. Tycker det bara är skönt att byta miljö för en stund. Hade dock sjukt mycket ångest när jag var liten över detta och fick gå ut ur klassrummet när vi hade lässtund för att jag grät så mycket på fredagarna när jag skulle byta till den andra föräldern. Men detta gick över med åldern och nu tänker jag inte alls på det. :) Säger verkligen inte att det inte skulle kännas tungt i början, men man vänjer sig. Det gör man. Och som jag skrev i början att bara för att sina föräldrar väljer att skilja sig så betyder det att dom måste flytta mil ifrån varann. Så är det inte. :) Sen en sak till; prata med dina föräldrar om din oro! Det är aldrig kul att gå och bära på en sån här sak i ensamhet. Styrkekramar i massor till dig!
we're always chasing that paradise
Mina föräldrar bråkade i princip alltid och när jag kom upp i åldern så insåg jag hur jävla jobbigt det var för mig. Det tar rätt mycket på psyket kan jag säga. De skiljde sig tillslut och jag har nog aldrig varit så lättad i hela mitt liv.
Tror att om det skulle hända så kommer du se det bästa i det. Det finns lösningar till allt. Förhoppningsvis så håller de ihop. Det bästa är att inte tänka på det, hur svårt det än är.
Kram! 🌺
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto