Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 2213 ggr
tonååring
1

Veterinär?

Är det fortfarande lika svårt som förut att bli veterinär? Förut behövde ju man typ ha MVG i allt på gymnasiet för att komma in på universitetet i Uppsala?

Tror nog inte jag kommer klara det om det är så höga krav..

Fridaaaa
0

Ja, kraven är fortfarande väldigt höga, tror inte att de har ändrats tyvärr.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vallhund
0

Ja, det är lika svårt. Många pluggar i Danmark/Tyskland där det är lättare att komma in.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

tonååring
0

Jahapp, då får jag ta och glömma den drömmen 😭

Fridaaaa
0

Ungern med sägs vara lättare att komma in.

#3 Ja jag har gett upp det för länge sedan 😕

tonååring
0

Funderar på att bli barnmorska annars, det är väl inte lika svårt?

silverfiisk
0

#5 För att kunna utbilda dig till barnmorska måste du ha gått en treårig sjuksköterskeutbildning och blivit legitimerad sjuksköterska. De flesta högskolor och universitet där man kan utbilda sig till barnmorska vill att man ska ha jobbat som sjuksköterska minst ett år innan man söker in till barnmorskeutbildningen. Själva barnmorskeutbildningen är ett och ett halvt år lång. Det är tyvärr inte jättelätt att komma in på den utbildningen. Lycka till med studierna, vad det än blir :)

soundtrack
0

#5 Och det är höga intagningspoäng även till sjuksköterskeprogrammet idag (läste någon tråd här på iFokus att intagningspoängen låg runt 19 nu)

Clementinbarn
1

Du behöver absolut inte ge upp drömmen om att bli veterinär! Hade en föreläsning av en privat veterinär i måndags som hade pluggat i Danmark! Hon sa dock att det inte behövs fler veterinärer men att det verkligen skriks efter djursjukskötare. :) Vet att det är tjejer i min klass som vill bli veterinärer och dom pluggar verkligen på för att nå sitt mål så visst det kräver en hel del av en, men ge inte upp :)

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

[MiniPim]
5

Om du verkligne vill så ge inte upp! bättre att bli något bra där man tjänsr bra osv än att vara typ dsgisfröken (ni som är det, ta intr ills upp tsck.)

Fridaaaa
4

#9 Förskollärare menar du 😉
Jag läser till det och är ett mycket viktigt yrke, minst lika viktigt som veterinär igentligen fast på annat vis🙂

Viktigast är att man trivs på jobbet anser jag, inte vad man tjänar.

[MiniPim]
3

#10 Nej, dagislärare xD fast det är väll tpy samma. Ja, men jag tycker det är vättre med veterinär. Såklart man ska trivas, men för mig är pengar viktigt ;)

Fridaaaa
5

#11 Heter förskollärare. Det är samma sak men är vad det heter 😉
Tror du kommer att tänka om sen ang det när du börjar att jobba 😉 Att pengar är inte så viktigt om man vantrivs på sitt jobb 😛 Sedan kostar ju utbildningen massa pengar om man inte har tid att jobba vid sidan av vill säga. 

Förskollärare är ett underskattat jobb där folk tror att man bara passar barnen hela dagen, men så är det verkligen inte, betydligt mer än så 🙂 Lite OT 

Veterinär hade jag velat bli men har inte "läshuvudet" till det, men TS, om du verklign vill bli veterinär och har goda chanser att bli det, så satsa på det!  🙂

[MiniPim]
6

#12 Tror alla fattar om jag skriver dagisfröken/dagislärare. jags äger som jag gör och ingen behöver bry sig om det. :) Jag vet inte hur du ser det, men jag vill ha ett stort hus med massa djur och då är nog intr "förskolslärare" det bästa för mig liksom. Om du förstår. :) Det kanske passar dig men oassar nog inte mig. Det är iaf inget att diskutera.

jojjon
4

Alla fattar men jag själv tycker det är irriterande när folk säger "Dagis" haha ;) Det heter förskola och inget annat ;) 
Precis som städerska heter lokalvårdare ;)

Fridaaaa
1

#14 Samma här 😉

[MiniPim]
10

#14 säger både dagis och städerska ;) haha bara dumt att kroka upp sig på sånna saker, seriöst xD

:holmgreen:
5

Herregud, jag tycker verkligen inte att du ska ge upp din dröm! Kämpa för den istället! Sen måste man givetvis tänka realistiskt också, men ge inte upp för att det verkar vara svårt. Se det som en utmaning istället! :)

Cahira
1

Det är inte ett misslyckande att ramla av cykeln så länge man hoppar upp igen. Ge inte upp!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

JustMySelf
2

Ja det är högsta betyg som gäller för veterinärutbildningen i Uppsala. Dessutom bor jag ihop med en tjej som läser den, hon anser att komma in var den enkla delen ;) Så det krävs att man är engagerad och lägger mycket tid på sina studier.

tonååring
0

Tack #8 #9 #17 #18🌺

juliafrojd
0

Vad heter då ''lekis'' om dagis heter förskola? ;)

bara något jag kom å tänka på :)

[EmmiieErixon]
0

#21 det är väl också en form av förskola väl eller? haha :)

jojjon
0

#21 Det är ju en förskola också, precis som #22 säger :)

Fridaaaa
1

#21 Lekis kallade vi Förskoleklassen för, alltså "klass 0" om man säger så.

VilmaKristina
0

Tycker vi inte ska hänga upp oss på att dagis heter förskola osv.

Det viktigaste är att folk förstår vad man menar.

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.