Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 852 ggr
Retrieversaga
0

Större storlekar i USA?

Hej!

Tänkte beställa kläder ifrån USA, och undrar om det är större storlekar där?

Just den sidan jag tittar på har (xs, SML size, MED size, LRG size). 

eller är det ungefär samma storlekar?

Mickis1994
2

Beror på märke.
Annars brukar de vara rätt lika de europeiska. Italienska, spanska och franska märken är generellt små.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[rumelle]
0

Jo, de kan vara lite större. Jag köpte ett par jeans i Kanada i somras och fick ta två storlekar mindre än jag normalt har här hemma.

Anna
0

Jag har nog aldrig upplevt att storlekarna är större där borta. Bodde där ett tag för några år sedan och köpte min vanliga storlek i de flesta butiker. Såklart kan det skilja sig från märke till märke men i allmänhet skulle jag inte påstå att de är större.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Cahira
0

Jag har skitsvårt att hitta kläder i min storlek här i USA. Jag är ca 160 och ca 50 kg och alla kläder är både för stora och för långa. Kolla vad dom har för size chart och mät dig. Det finns inches to cm konverterare på google så du vet att du får rätt storlek. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[cookies]
0

Min kompis var där och hon tyckte att deras "S (small)" var som våran "M" ;)

Fridaaaa
0

Det skiljer sig en hel del, precis som i Sverige tyvärr 😕

Tum tillexempel ska igentligen inte kunna skilja i jeans eftersom en tum är ett visst mått, men det gör det tyvärr ofta ändå, precis som M, L och dem storlekarna och 38, 40 och dem storlekarna, lite trist.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Retrieversaga
0

Okej, tack för era svar :), Såg precis att det fanns en size chart, antar att jag får ta XS elr S 🙂

ifrån denna sida ska jag förmodligen nu till våren beställa http://www.pacsun.com/content/kendall-kylie.html (för er som är intresserade, och om någon råkar ha köpt därifrån) 😃