Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 7391 ggr
[MiniPim]
0

fastnat en ska i tandköttet

Alltså jag har panik just nu! Det är en vecka och en nagelfor,ad sak har fastnat i mitt tandkött. Vet inte hur. Har glömt att den satt fast i tandköttet, men idag när jag satt i soffan så stack det ut en himla sak.. Jag råkade peta in den igen och får inte ut den. Hur ska jag göra? HJÄLP

[MiniPim]
0

Måste jag till tandläkaren?

deleteduser
7

Näää, det kanske är en popcornkärna? 

Så har jag haft många gånger i flera månader. Så länge det inte blir ömt, svullet eller rött på tandköttet ska det inte vara någon fara. 

Nästa gång den sticker ut lite kan du ställa dig framför spegeln med en pincett och försöka få ut den. 

När kärnan (eller vad det nu är) kommer ut så är det den skönaste känslan i världen 😃

Leon1973
2

Popcornskal har en tendens att krypa upp mellan tand och tandkött, inget farligt, bara irriterande, det kommer ut igen.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[MiniPim]
0

Ja det är säkert popcornskal.. alltså usch vad jobbigt xD på samma gång känns det som en nagel. Alltså en avbiten nagel o.o avlång.. #2 Smart! jag tänkte inte på drt först. Men ska göra så xD tack :D Då är det iaf inget farligt :))

[MiniPim]
0

men asså kommer den ut av sig själv?

Leon1973
0

Den kommer att vandra upp så att du kan komma åt den med en pincett eller nål..   Jag brukar använda nål

[MiniPim]
0

#6 så bra :D men om den inte kommer ut? känns nämligen som attd en är skitlångt in. men eftersom de inte stör mig direkt så xD bara tanken som stör mug

Leon1973
0

oroa dig inte, den kommer fram snart

[MiniPim]
21

JAG FICK UT DEn!! :D

Leon1973
0

Härligt…

Ratzo
4

misstolkar så hårt…

I can't drown my demons, they know how to swim.

[MiniPim]
0

#11 vad misstolkar du?

Ratzo
0

''jag fick ut den''
ok wow idk

[MiniPim]
9

#13 misstolka vad du vill, haha. inte mitt problem.

Lia
2

Min mamma hade ett popcornskal i tandköttet som hon inte märkte. Den letade inte upp sig heller. Till slut upptäckte hon ju den, eller snarare tandläkaren eftersom den hade orsakat en hemsk inflammation! Bra att du fick ut den, men gå inte med sånt för länge om det händer igen :)

Ratzo
3

lite humor va guurl

Thildalulu
4

#14 de var väl inget problem? humor bara ^^

[MiniPim]
2

#15 Ajdå.. Ja, det är ju inte speciellt bra att ha något sånt i tandköttet. det som är uobbigt är att man glömmer av det liksom! xD men tur attd et ordnade sig :) #16 Tycker bara att du beter dig konstigt i övrigt. Så ja, du får ju misstolka vad du vill och jag säger inte åt dig att inte göra det