Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: studier-och-utbildning
Läst 1179 ggr
monstermash
0

Trivs du på din skola? :)

Trivs du på din skola? Varför, eller varför inte?

[Tilde]
0

Nja… Klassen är ett roligt gäng, men skolan är skit. Tycker utbildningen är flummig, majoriteten av lärarna är dåliga och det finns liksom ingen att vänta sig till om man känner att man inte får rättvisa betyg, etc.

Blodfot
0

nej, marioriteten av min klass är hemska!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

:holmgreen:
0

Ja, jag trivs. Min klass är rätt sämst, förutom mitt "gäng" då, vi är ganska awesome. Men jag gillar de flesta av lärarna, de är duktiga, de brinner för vad de håller på med och det märks. Många på skolan är väldigt duktiga och det gör att jag för en gångs skull känner mig utmanad och då får jag något att kämpa för, vilket är kul.

Flöffo
0

Det är väl okej. Har inte direkt några vänner i klassen dock och vissa lärare kan vara ganska orättvisa med betygen. Annars tycker jag det är ganska bra.

//Flöffo

[Lupse]
0

Själva skolan är mycket trevlig, lärarna är bra och utbildningen super. Dock är det lite sämre med klassen, eller ja, inte bara lite sämre. Min klass är skit, helt ärligt. Av 32 elever går det att prata normalt med 6 st. 3 Av dessa tjejer hänger jag med och har blivit bra kompis med dem och de andra 3 är allmänt trevliga. Resten av klassen består av inte bara snobbiga utan även otrevliga och så kallade b*tchar. De ler aldrig mot en, ser ner på en varje gång och snackar skit bakom ryggen. Skulle ge allt för att byta klass, hatar helt ärligt alla dessa 25 personer.

Flöffo
0

#5 Har du 32 elever i din klass? Oj!

//Flöffo

Splitter
0

Jag går på en skola som mestadels består av underbara, supersnälla och störtsköna elever. Det är lärarna som är problemet. Vissa är superbra, medans andra är jättedåliga. Våran mattelärare t.ex. säger att hon inte bryr sig om vad vi får betyg, för hon får sin lön även om vi slutar skolan med apdåliga betyg i matten (Vi får ju inte ens komma in på gymnasiet om vi inte klarat matten!). Vi har andra konstiga lärare, men orkar inte ge något exempel. Skolan har inte råd att köpa in böcker åt oss i vissa ämnen, och ibland känns det som om ingen av dem bryr sig om oss överhuvudtaget (men jag antar att jag bara är en av trehundra, som en droppe i havet, och alla lärare lär sig ju namnet på dem olydiga ungarna först eller hur?). Trots detta trivs jag otroligt bra i min skola. Som sagt är eleverna underbara, och dem lärare som är bra kan man inte göra annat än bara älska, hihi :)

Never look down on someone unless you're helping them up ~

[Lupse]
1

#6 det är ganska vanligt på gymnasiet med stora klasser :)

Pinglan00
0

Jag trivs för tillfället i min skola. Det ända är att alla killar stör för hela klassen och är riktigt perversa. Men nu har jag ett par riktigt bra vänner. Även om alla i klassen är skit förutom ca 5st. Lärarna är trevliga och går lätt att prata med och är rättvisa.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

[MiniPim]
0

Jag trivs i min klass och skola, jättebra faktiskt!

solus
0

Nej, lärarna är dåliga och om jag tycker att jag har fått för dåliga betyg så har jag ingen att gå till, eleverna är inte bättre heller haha 😃

Vi har ett stort problem i min skola (Teknikum) och det är Facebook, eleverna kollar sin Facebook varje 2 minuter, till och med när läraren snackar, dom väljer Facebook och att chatta med sina vänner än att plugga och lyssna. har hänt att killarna i klassen blir så irriterad på läraren att dom går ut ur rummet och skolkar bara för att läraren tjatar på dom att stänga sin skräm eller att lägga undan sin mobil, har kontaktat Rektorn men tror inte att hon kommer att göra något…

http://solus.blogg.se/ 

:holmgreen:
2

#11 Om de inte sköter sig så får de skylla sig själva. Ingen annan behöver väl egentligen bry sig om hur de väljer att spendera sin tid i skolan så länge det inte påverkar någon annan. Lärarna borde sluta säga till, om det nu inte stör undervisningen, och låta de som inte är uppmärksamma skylla sig själva. Så gör man på min skola, hänger man inte med så påverkar det ju ens eget betyg, och ingen vill ha dåliga betyg. På så sätt får det alla att lyssna. Men jag vet inte, det kanske inte fungerar med alla, bryr man sig inte så gör man inte liksom.

solus
0

Vad för skola går du på? nu menar jag gymnasie eller uni osv.

Hur funkar det för er skola då? tyvärr så stör det oss, det är elakt mot läraren, om du gör ditt bästa på att försöka förklara något så tar ca 5 upp sina mobiler så blir man ju inte glad haha… Men det ni gör i er skola är super tycker jag, borde va så i fler skolor! Man får skylla sig själv men sen tror jag att läraren får skit utav rektorn om det går dåligt för klassen?

http://solus.blogg.se/ 

thenewbreed
0

Jag trivs superbra på min skola. Klasskompisarna är roliga och trevliga och resten av skolan är lite trevliga de med. Alla känner alla typ. Lärarna är trevliga och bra de med.

Dt enda jag har svårt med är ju mina egna svårigheter som min ADD, Depression, självskadebeteende, Borderline osv som gör det svårt för mig. Jag har svårt att anpassa mig efter vårt superlånga schema och kan inte koncentrera mig under längre tider osv. Men det funkar helt ok. Jag har inte svårt att lära mig bara att orka vara kvar i skolan och slutföra/börja på uppgifter :)

Trvis med andra ord ganska bra. om man bortser från min egna svårigheter :)

Medarbetare på bildredigering! :)

Fridaaaa
0

Ja det gör jag för det mesta. Läser via lärcentra så är alltid där, sällan vi är i Kalmar/Växjö som är huvudskolan så att säga, men ja jag trivs bra på lärcentra 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NaDa...
0

Ja, på det viset att min klass är jättetrevlig och jag tycker om när det är lite "tuffare" och inte bara slappt i skolan.
Nej, på det viset att 50% av eleverna i min skola har näsan lite för högt upp i vädret och älskar att se ner på andra. Den andra 50% är däremot trevlig. :)

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

Dipsie'n'Poo
0

Min klass är jätte bra. Alla kan prata med alla, man blir inte ledsen om man hamnar med någon annan liksom. Dock är det fortfarande ca 4 grupper men ändå. De flesta lärarna är ganska bra, absolut finns det enstaka som man kan skippa men det funkar. :)

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

grugnina
0

Det funkar väl… Inte hemskt, inte underbart :)

hund_katt
0

nej. finns många saker jag inte trivs med. fick börja i musik och drama klass vilket jag inte ville, tycker det är det tråkigaste som finns och hatar gå upp på scen. sedan har jag ingen riktig vän i klassen. några har dragit in mig i ett 'vänskap' jag inte vill vara i. och de tror att vi är bff's ,men jag skulle hellre vara utan vänner i skolan. dock gillar jag inte att vara själv. vill bara inte att någon är vän med mig och tror att vi är bästa vänner, då jag tycker alla i klassen är dryga, jobbiga och konstiga.

en i klassen är liksom typ mobbad. och han får inte göra något störande alls. så fort han skrattar eller nåt så skriker alla 'TYST!!' medan de själva får skrika och gapa hur mycket de vill…

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Cazzos
0

Jag trivs bra i klassen, gillar även mina lärare men vi har en grundskola också och det kan bli lite mycket på lunchen och så.. Stökiga småbarn 😂

Jesperlinden97
0

JAAAA!!! Jag ÄLSKAR min skola!! <3333

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus. 

ForeverEmma_
0

Trivs super bra i min skola. Skulle aldrig kunna tänka mig nån annan skola eller klass. Det enda som suger med den är vid lunchen som #20 (klasskompis xD ) säger, stökiga småbarn.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

[Tilde]
0

#6 Vi är nog över 50 st i klassen. 😉

[EllenAlicia]
0

nope. not at all

Djuralex
0

JA!!! Jag älskar min (nya) skola! Min gamla skola (bytte i januari) var dock 100% skit! Både skolan och klassen…

Halcyon
0

Ja, ganska bra! Skolan jag gick på från 4an till 6an var så jäkla dålig verkligen. Mobbing överallt. Blev helt paff när jag kom till min nya och det inte var nån som sa något taskigt. Tycker det är jätteskönt! Lärarna är för det mesta hur bra som helst. Älskar våra svenska, engelska, matte och musiklärare. Dom är fantastiska! Har gått där i 3 år nu och går i musikklass! :)

we're always chasing that paradise

mopsen12
0

Ja, ja och ja! 😍 Trivs som fisken i vattnet. Helt ärligt känns det inte ens som skola för mig om man jämför där jag varit innan. Jag vill inte ens ha lov. Från att ha ca 70% närvaro till runt 90% på nya skolan eller gymnasiet då. Alla lärare är toppen utom kanske en, alla i klassen är så underbara, människorna på skolan. 

Varför? Allt är så estetiskt. Jag får lyssna på opera av hög klass när jag har teorilektioner för att vuxenutbildningens operaklass har rummet bredvid. Att få möta manus-övande, gitarrspelande, sjungande, skrattande människor i korridoren. 

Jag har alltid kopplat skolan till stress och ångest men för mig är skolan nu den plats jag helst är på. Min fristad. 🙂

Inaarah
0

Jag trivs hur bra som helst! Klassen är toppen, de flesta av lärarna är bra och jag är helnöjd med det mesta. :) Sen att det är långa dagar, dömycket plugg och så vidare - men det får man ju ta. Går i gymnasiet, men har trivts som fisken i vattnet på de två andra skolorna jag gått på tidigare också.

WarMinerTool
0

Nae, sådär! Ungefär 30% av alla elever i min klass är schyssta, resten är bara konstiga och taskiga. Lärarna är extremt dåliga, vi har kanske 2 st normala lärare. Dom andra lärarna är jättesnälla mot alla tjejer, men inte mot killarna! :/ Sen överreagerar dom för minsta lilla sak, förut råkade jag bryta av en penna. Då tog hon upp det för hela klassen och sa att det var vandalism och att hon skulle ringa hem ifall det hände igen… -.-

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Sugar Mist
0

För ett år sen skulle jag sagt absolut inte, Bytte skola under sommaren 2013 och nu storstrivs jag. Klassen, förutom en, är jättesnälla. Dom är trevliga, sociala och får mig att skratta, och dom PRATAR med mig till skillnad från min förra klass som frös ut mig. Läraren är skitbra också.

-

elinkw
0

Nej. Jag trivdes inte alls på min skola, hade ont i magen varenda gång jag gick dit. Rektorn ljög om mitt sjukintyg (haft allvarliga problem med magen sen augusti, spytt blod etc). Sa att hon inte fått in det, ringde till min mamma och sa att jag inte varit i skolan när jag varit där hela dagen. Lärarna snackade skit bakom min rygg. Rektorn tog in mig på ett möte om min "höga frånvaro" satt och hånflinade mig rakt upp i ansiktet och sa "vet du varför du är här" som om jag kunde rå för det liksom. Vissa dagar tog jag mig inte ens upp ur sängen, men när jag sen väl var där fick jag ogiltlig frånvaro för att min buss var fem minuter försenad.. De stressade på mig så mycket de kunde.

Sen vart jag sjukskriven ett tag, för jag vart verkligen helt knäckt. Nu har det kastat ut mig, skrivit ut mig alltså och skrivit "byte av studier" som anledning och inte pga sjukdom som det faktiskt var. Så jag får inte ett jävla öre. Och att få något form av bidrag är omöjligt när de skrivit ut mig. Ringt till alla, csn, försäkringskassan, kommunen osv. Är i princip fucked fram tills hösten då jag börjar på en annan skola.

Är fortfarande sjuk och vet inte vad som är fel, gått ner 11 kilo också och fortsätter gå ner, väger typ 49 kilo. Ligger i sängen hela dagarna i princip.

Friskolor bör inte finnas, de enda de vill är typ att tjäna pengar, och de gör de kan jag lova er. Till skillnad från mig som måste snylta på mina föräldrar ett halvår till.

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se