(X) brand alarmet gick...
Usch vad jag känner mig oansvarig just nu, jag lämnade min 8 åriga bror vid spisen… Min pappa gick på förlädrarmöte och jag skulle vara barnvakt till mina småbröder och laga lite korv osv. Men när jag lagt i korven i stekpannan och bad min lillebror att vakta korvarna medan jag gick upp och kollade till hamstern. Sen hör jag ett tjut och min första tanke var kylen. Så jag gick ner, men kylen var inte öppen och min minsta bror står och skriker att han bränt sig. Så jag gick fram till honom och ser att han har bränt sig. För en sekund slutade tjutet för att sedan börja igen. Så jag rusar ut i köket och ser att det brinner i stekpannan! Jag får panik och kastar mig på golvet och skriker åt mina bröder att göra likadant. Jag såg ingenting, allting var helt rökigt. Men ändå så gick jag ut i vardagsrummet och öppnade balkong dörren. Sen så tog jag stekpannan och ställer den i slasken för att sedan skölja med kallt vatten. Så småningom slutade brandlarmet och röken försvann. Men nu känner jag mig som världens sämsta storasyster… Tack för att jag fick skriva av mig!
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Alla kan göra misstag! Men, i framtiden, var försiktig ;)
Spola aldrig vatten i en brinnande stekpanna eller kastrull. Det kan bli ännu värre då. Det bästa är att lägga ett lock över. Men tur att det gick bra denna gången :)
#2 ja, jag vet att jag gjorde fel=_= haha jag som precis hade "skaderisken i hemmet" i skolan:P
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Men hur kunde det börja brinna? Hur hög värme stekte ni på? :O
#4 tror typ på 9-10 men dum som jag är använde jag inte smör…
#5 Oj ja stekfett ska man alltid ha! Sen tror jag inte ni behöver steka på mer än 7 eller liknande. :)
Hur gick det med din bror?
#6 han har blåsor på lillfingret, tydligen så råkade han lägga handen på plattan på något sätt :I
#7 Se till så blåsan sitter kvar, även om det är frestande att ha sönder dem. 😛 Då läker det fint! :)
Nästa gång brandalarmet går, vifta med en handduk eller tidning över den så röken åker bort så slipper du höra det pipa i flera minuter + att eventuellt grannar blir väldigt oroliga! Och som föregående talare sagt, lägg ett lock över istället! Men det är svårt att "agera rätt" ibland när det är så kris i paris haha! Tur att det gick bra iaf och känn dig inte som en dålig storasyster!
we're always chasing that paradise
(Tur det gick bra TS, skönt att det inte blev värre än så! Du är absolut ingen dålig storasyster) M Jag har feber så min humor är verkligen på topp hahaha, förlåt men jag kan inte sluta skratta #9 Snyggaste Eiffeltornet ni nånsin sett yes.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#10 Haha vilken fin bild du åstadkommit! Den fick mig på bättre humör måste jag säga! ;)
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
#10 HAHAHA… så vacker!
we're always chasing that paradise
Äsh sånt som händer! Det gick ju bra iallafall. Värre var det när mina bröder lämnade mig ensam med katten och en sax när jag var typ 3, han hade inga morrhår kvar sen 😕
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se